۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نگران کننده قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهرهای ساحلی و بندری خوزستان بار دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۵۹۷
شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نگران کننده قرمز کرونایی
 
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شهر‌های ساحلی خرمشهر، آبادان، اروندکنار، چوئبده، ماهشهر و شادگان در وضعیت قرمز کونایی قرار گرفتند و تنها شهر بندری هندیجان در  وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بستری بیماران کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان تکمیل شده است خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان مناطق ساحلی خوزستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه افزود: متاسفانه هم اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های ساحلی خوزستان زیر ۴۰ درصد است و این مساله زمینه را برای شیوع بیشتر دلتا کرونا مهیا می‌کند.

دکترابول نژادیان از اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های تردد و فعالیت مشاغل در مناطق ساخلی خوزستان خبر داد و افزود: هم اکنون تردد مسافران و گردشگران در مناطق ساحلی با هدف مهار و کنترل کرونا ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه مراکز بیمارستانی و درمانی در شهر‌های ساحلی خوزستان به صورت تمام وقت مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند افزود: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان بستری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در شهر‌های ساحلی خوزستان خبر داد.

با وجود شرایط قرمز کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان، فعالیت بنادر استان به خصوص مجتمع بندری امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مستمر محوطه‌های بندر همچنان ادامه دارد.

این روز‌ها با تداوم گرمای شدید و شیوع ویروس کرونا، شهر‌های ساحلی خوزستان به صورت نیمه تعطیل درآمدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار