۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

تلاش برای تکمیل زیست‌بوم صنعت دریایی در کشور

اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌ها، مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها در تمامی حوزه‌های دریایی جمع‌آوری می‌شود تا زیست‌بوم فنّاوری این صنعت شکل گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۷
تلاش برای تکمیل زیست‌بوم صنعت دریایی در کشور
 
به گزارش  مانا به نقل از معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری، گروه توسعه فنّاوری‌های دریایی ستاد توسعه فنّاوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری برای تکمیل زیست‌بوم دریایی کشور در نظر دارد اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌ها، مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها در تمامی حوزه‌های دریایی را احصا کند.

این کار ضمن به هم‌رسانی و معرفی توانمندی‌ها به سازمان‌ها و ارگان‌های بهره‌بردار شرایط برای حمایت‌های مادی و معنوی از این شرکت‌ها و محصولات تولیدی را نیز فراهم می‌کند. این اطلاعات و توانمندی‌ها به صورت کتاب نیز منتشر خواهد شد.

به طور کلی صنعت دریایی یک فرصت ارزشمند برای کشور است. این حوزه گسترده و راهبردی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و رونق اقتصادی در کشور باشد. به همین دلیل استفاده از ظرفیت‌های فنّاورانه کشور و به‌کارگیری توانمندی‌های موجود در بنادر، سواحل و مرز‌های گسترده آبی یک ضرورت انکارناپذیر است.

این فراخوان نیز با همین هدف و برای شناسایی و گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری و بازیگران این عرصه منتشر شده است تا گامی مهم برای حمایت از محصولات و خدمات تخصصی و فنّاورانه این حوزه باشد.

علاقه‌مندان تا ٢۴ مردادماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که توانایی‌ها و تخصص‌های خود را به گروه توسعه فنّاوری‌های دریایی ستاد توسعه فنّاوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری اعلام کنند./فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار