۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان:

یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شد

یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شد
مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در چهارماهه امسال در بندرشهید رجایی تخلیه شده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۳

به گزارش مانا؛ علیرضا محمدی کرجی‌ران روز چهارشنبه با اشاره به این میزان تخلیه کالای اساسی (غیرکانتینری) به رسانه ها اعلام کرد: این میزان کالا با پهلوگیری ۲۵ فروند کشتی انجام شده است.
وی عمده این کالاها را روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کود، گندم و جو اعلام کرد و گفت: تخلیه این میزان کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد  ۱۴درصدی برخوردار بوده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تعداد ۵ فروند کشتی دیگر حامل گندم و ذرت، سویا و روغن خام به میزان ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن تا پایان مرداد در بندر شهید رجایی پهلودهی خواهند شد.
بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره گیری از تعداد ۱۵ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن محوطه بارانداز به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن مهم ترین و بزرگترین بندر تجاری کشور و از نظر ورود کالاهای اساسی دومین بندر پس از بندر امام خمینی (ره) قلمداد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار