۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
معاون شیلات استان بوشهر:

صید میگو در خلیج‌فارس استان بوشهر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو از امروز برای قایق‌ها آغاز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۸۰ قایق و حدود ۳۹۰ شناور لنج در صید میگو امسال مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۰۵۴۵
صید میگو در خلیج‌فارس استان بوشهر آغاز شد
 
بهزاد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو برای قایق‌ها از امروز آزاد شده است اظهار داشت: در استان بوشهر قایق‌های صیادی با دریافت مجوز صید می‌توانند در صید میگو شرکت کنند.

وی  افزود: پیش‌بینی می‌شود ۴۸۰ قایق و حدود ۳۹۰ شناور لنج در صید میگو امسال مشارکت کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر، پیش‌بینی مشارکت ۷۸۲ شناور صید میگو در خلیج‌فارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و به زمان صید میگو پرداخت و بیان کرد: بر اساس میانگین سال‌های قبل، حدود ۴۵ روز زمان صید میگو پیش‌بینی می‌شود و در این راستا بر اساس تحقیقات پژوهشکده میگو، زمان و پایان صید این آبزی تعیین می‌شود.

وی ملاک تعیین آغاز و پایان صید میگو را اندازه و سایز میگو دانست و تصریح کرد: کمیت و کیفیت میگو تعیین کننده زمان آغاز و پایان صید میگو در خلیج‌فارس است که وزن اقتصادی ۱۴ تا ۱۵ گرم هر میگو مورد توجه ویژه است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر وضعیت ذخایر میگو در زیستگاه‌های آبزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ارزیابی‌های انجام شده از سوی پژوهشکده میگو، نشان از این دارد که امسال فصل صید میگو پر بار باشد.

حیدری، با اشاره به صید میگو در سال قبل تصریح کرد: با حفاظت‌های صورت گرفته، صید میگو در استان بوشهر سال قبل نسبت به میانگین پنج سال ماقبل آن ۶۰ درصد افزایش یافت و به بیش از دو هزار و ۲۰۰ تن رسید.

وی تعیین قیمت‌گذاری میگو مانند سایر محصولات دامی و غذایی را بر اساس عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: در سال‌های دور ستاد قیمت‌گذاری میگو در استان بوشهر به ریاست استاندار و دبیری شیلات تشکیل و قیمت تعیین می‌شد، ولی اکنون شیلات هیچگونه وظیفه‌ای در زمینه تعیین قیمت ندارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه میزان تقاضا زمینۀ افزایش قیمت میگو را فراهم می‌کند افزود: پیش‌بینی می‌شود با آغاز فصل صید میگو و اشباع شدن بازار با این محصول، قیمت میگو تعدیل شود.

حیدری، خلیج‌فارس را خوان نعمت الهی دانست و تأکید کرد: حفاظت، حراست و صیانت از ذخایر آبزیان یک وظیفۀ ملی و همگانی است و باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا این نعمت الهی حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار