۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

بهبود عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ذیل تحریم‌های ظالمانه

عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۵۳۵
بهبود عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ذیل تحریم‌های ظالمانه
 
مانا: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) که از سال ۱۳۹۷ متحمل شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ بوده است؛ با مجاهدت کارکنان دریایی و خشکی این شرکت پس از گذر از فشار‌های اولیه در عملکرد خود رشد خوبی داشته است.

درآمد دوره چهار ماهه ابتدای سال جاری کشتیرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است؛ طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵۴ درصدی در بخش حمل کانتینر، درآمد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۱۷۵ میلیون دلار در مدت مشابه سال ۹۹ به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافته است، همچنین در بخش فله نیز با افزایش عملکرد ۱۱۷ درصدی، درآمد از ۴۱ میلیون دلار در سال قبل به ۸۹ میلیون دلار در سال جاری افزایش یافته است.

قطعاً این دستاورد‌ها جز با تلاش تمام دست اندرکاران و دریانوردان دلیر این شرکت به دست نمی‌آمد، چه آنکه کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با آگاهی از اهمیت راهبردی فعالیت شرکت برای کشور طی دوران تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، تمام همت خود را بر بی‌اثر نمودن اقدامات تخریبی دشمنان معطوف ساخته‌اند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره و در بزنگاه‌های تاریخی همانند جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه ثابت کرده است در خط مقدم دفاع از کشور قرار دارد؛ این شرکت تنها یک شرکت حمل و نقل نیست بلکه یک دارایی راهبردی ملی است که به عنوان بازویی توانمند در اختیار نظام و مردم است که موفق شده علی‌رغم فشار‌های دشمنان، کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و نهاده‌های تولید را به کشور برساند.

از جمله افتخارات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتن در میان بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل دریایی جهان است، این شرکت با در اختیار داشتن ۱۵۰ فروند شناور با مجموع ظرفیت حمل ۵ میلیون DWT هم اکنون رتبه چهاردهم را در بین ناوگان‌های جهان در اختیار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار