۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

زمان آغاز صید میگوی دریایی خلیج فارس اعلام شد

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس جلسه کمیته مدیریت صید استان بوشهر، تاریخ ۱۲ مرداد به عنوان زمان آغاز صید میگوی دریایی برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌های صیادی اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۹
زمان آغاز صید میگوی دریایی خلیج فارس اعلام شد
 
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور تعیین زمان آغاز صید میگوی دریایی آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر، هر ساله از نیمه تیر ماه گشت‌های تحقیقاتی توسط پژوهشکده میگو آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: پس از اتمام گشت‌های تحقیقاتی و جمع آوری اطلاعات به دست آمده، روز گذشته در جلسه کمیته مدیریت صید استان بوشهر، زمان آغاز صید میگوی دریایی خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

وی بیان داشت: بر این اساس، تاریخ ۱۲ مرداد به عنوان زمان آغاز صید میگوی دریایی برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌های صیادی اعلام شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر معمولا ۴۵ روز به طول می‌انجامد که زمان دقیق اتمام آن نیز بسته به تعیین میزان ذخایر میگو از با انجام گشت‌های تحقیقاتی از سوی پژوهشکده میگو تعیین می‌شود.

آخوندی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی صید میگوی دریایی در گذشته، اظهار داشت: گشت‌های تحقیقاتی انجام شده توسط پژوهشکده میگو حاکی از این است که امسال نیز با روند افزایشی صید میگوی دریایی همراه خواهیم بود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، مجموع صید میگوی خلیج فارس در سال گذشته را ۱۲ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال این رقم افزایش داشته باشد.

وی اظهار داشت: صید سال گذشته  نسبت به میانگین ۵ ساله گذشته ۲۱ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله قبل ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، مجموع صید میگوی دریایی در آب‌های جنوب کشور در سال ۹۸ را حدود ۹۵۰۰ تن عنوان کرد.

به گفته آخوندی، از مجموع صید میگوی دریایی سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد آن گونه ببری، ۱۵ درصد گونه موزی، ۴۸ درصد گونه سفید و ۷ درصد گونه خنجری بوده است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان این که گونه‌های ببری و موزی ارزش اقتصادی بالاتری دارند، اذعان داشت: معمولاً گونه‌های سفید و خنجری به مصرف تازه خوری می‌رسد و گونه ببری فرآوری و بسته بندی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: عمده صید میگو در استان هرمزگان گونه موزی، استان بوشهر گونه ببری و در استان خوزستان گونه سفید است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله بخش اعظم صید میگوی خلیج فارس به استان‌های بوشهر و خوزستان اختصاص دارد، بیان داشت: در سال گذشته سهم صید میگوی در استان بوشهر ۳۰ درصد، استان خوزستان ۴۸ درصد و در استان هرمزگان ۲۲ درصد بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار