۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

ضرورت بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی/ صدور مجوز فعالیت به سایت‌های بازیافت شناور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی، تاسیسات بندری، بازرسی از اسکراپ یارد‌ها و ارائه مجوز فعالیت به سایت‌های بازیافت شناور پایش شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا از دیگر اقدامات صورت گرفته طی هشت سال گذشته در حوزه محیط زیست دریایی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۰
ضرورت بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی/ صدور مجوز فعالیت به سایت های بازیافت شناور
 
دکتر عیسی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه محیط زیست دریایی و تالاب‌ها گفت: استقرار مرکز پایش و هماهنگی دریاچه ارومیه، ادامه پروژه استقرار کشاورزی پایدار با افزایش تعداد روستا‌های پایلوت به ۱۳۰ روستا در حوضۀ آبریز دریاچه ارومیه و همکاری مؤثر در تشکیل و فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه منجر به توقف روند خشکی دریاچه و ثبیت وضعیت آن شد.

وی همچنین به همکاری با وزارت نیرو برای تعیین حد بستر و حریم تالاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا پروژۀ ۳۵ تالاب به اتمام رسیده و ۳۸ تالاب دیگر نیز در دست مطالعه و تدوین است.

به گفته وی، انجام تعهدات کشور در کنوانسیون رامسر و ثبت اطلاعات ۱۹ سایت تالاب به روز‌رسانی و در سامانه کنوانسیون رامسر و مطالعه و تعیین نیاز آب محیط زیستی تالاب‌ها و رودخانه‌ها با تعیین نیاز آبی زیست محیطی برای ۳۵ مجموعه تالاب و رودخانه ها‌ی کشور از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه احیای اکوسیستم جنگل‌های حرا از طریق تعیین سواحل مناسب کاشت حرا و نهال‌کاری در مناطق آسیب دیده با همکاری کلیه ذینفعان، دستگاه‌های مسئول و بهره بردار و جوامع محلی نیز صورت گرفته است.

دکتر کلانتری به تدوین و اجرای برنامه اقدام ملی در خصوص گروه‌های مهم و در معرض خطر انقراض تنوع زیستی دریایی شامل لاک پشتان دریایی، فک خزری و دلفین گوژپشت نیز اشاره کرد.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اجرای برنامۀ پایش آلودگی منابع آلایندۀ دریایی شامل منابع آلاینده با منشاء خشکی و منابع آلاینده آبی و انجام عملیات پایش و بازرسی سکو‌ها و تاسیسات نفتی و ممیزی صنایع مستقر در مناطق ساحلی- فراساحلی با توجه به اولویت‌های مناطق شمالی و جنوبی کشور نیز انجام شده است.

معاون رئیس جمهور بر اهمیت و ضرورت مداوم بازرسی بنادر تجاری و صیادی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی، تاسیسات بندری، بازرسی از اسکراپ یارد‌ها و ارائه مجوز فعالیت به سایت‌های بازیافت شناور پایش شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی دریا از دیگر اقدامات صورت گرفته طی هشت سال گذشته محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار