۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

۱۱ شناور فاقد مجوز صید در آب‌های شهرستان دیر توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر گفت: ۱۱ فروند قایق فاقد مجوز صید در آب‌های ساحلی خلیح‌فارس شهرستان دیر به سبب صید خارج از فصل میگو توقیف شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۱
۱۱ شناور فاقد مجوز صید در آب‌های شهرستان دیر توقیف شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ قدرت‌اله حاتم‌وند از گشت مشترک برای حفاظت از ذخائر آبزیان در خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر و ناوگروه شناوری دریابانی کنگان در گشت مشترک ۱۱ فروند قایق بدون مجوز صید را در آب‌های ساحلی شهرستان دیر به علت صید خارج از فصل میگو توقیف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: این شناور‌ها به علت حمل و استفاده از ادوات ممنوع و غیر مجاز صید ترال (کف‌روب) در منطقه دریایی خورخان (سکو‌های گازی پارس شمالی) توقیف شدند.

وی افزود: ۱۱ رشته تور ترال، ۱۱ جفت تخته صید ترال، ۲۲ حلقه طناب و همچنین مقدار ۳۳ کیلوگرم میگو از این شناور‌ها کشف و ضبط شد.

حاتم‌وند ادامه داد: در این زمینه ۳۰ نفر از متخلفان هم برای سیر مراحل قانونی بعد از تکمیل پرونده و دستور قضائی به دادگاه معرفی خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر به صدمه به ذخائر و زیستگاه آبزیان در صید غیرمجاز در خلیج‌فارس پرداخت و گفت: با فرض اینکه صیادان غیرمجاز فقط ۲۰ درصد آبزیان را قبل از رسیدن به اندازه تجاری صید کنند، زیان اقتصادی ناشی از آن که به صیادان قانونمند و دارای مجوز وارد می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود که تاثیر زیادی بر کاهش درآمد صیادان محلی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر و با نزدیک شدن به فصل صید میگو ده‌ها شناور به سبب صید غیرمجاز میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر توقیف شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار