۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

پیشرفت ۱۸ درصدی احداث شبکه گازرسانی در مجتمع بندری امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پروژه احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام با پیشرفت ۱۸ درصدی، وارد مراحل عملیاتی مطلوبی شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۵۰۴
پیشرفت ۱۸ درصدی احداث شبکه گازرسانی در مجتمع بندری امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این باره توضیح داد: پس از انتخاب پیمانکار واجد شرایط برای اجرای طرح گازرسانی به مجتمع بندری امام، عملیات احداث شبکه گازرسانی به این مجتمع بزرگ بندری پیشرفت مناسبی داشته است.

وی اظهار داشت: در پروژه شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام، اعتباری بالغ بر ۷۶۵ میلیارد ریال در نظرگرفته شده و از طریق دو مسیر و با برخورداری از دو ایستگاه تقلیل فشار به همه نقاط بندرگاه امام انتقال داده می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن پروژه گازرسانی به این بندر بزرگ تجاری علاوه بر تامین درخواست متقاضیان به سوخت ارزان و در نتیجه کاهش هزینه تمام شدهی کالا و خدمات، موجب تغییر سوخت مصرفی تعدادی از کارخانجات و صنایع از سوخت مازوت به گاز طبیعی، تأمین سوخت نیروگاه و در نتیجه توسعه روز افزون شرکت‌های فعال در این مجتمع بندری خواهد شد.

بندر امام با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی، بزرگترین بندر راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های وارداتی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام تخلیه و وارد می‌شود.

         
ارسال نظرات
آخرین اخبار