۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

تداوم اعمال محدودیت‌های ورود به سواحل گیلان/ نبود غرق شدگی در آب‌های استان گیلان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تداوم اعمال محدودیت‌های ورود به سواحل استان گیلان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۲
تداوم اعمال محدودیت‌های ورود به سواحل گیلان/ نبود غرق شدگی در آب‌های استان گیلان
 
سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان گیلان و اکثر استان‌های کشور و تعطیلات پیشِ رو، اعمال محدودیت‌های ورود به سواحل استان گیلان همچنان ادامه دارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان گیلان، افزود: با همکاری ارگان‌های مختلف و دست‌‍اندر‌کار استان گیلان در تعطیلات هفته گذشته، اقدامات بسیار خوبی در راستای منع ورود گردشگران به استان و به ویژه سواحل صورت گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: وضع مدیریتی در استان به منظور جلوگیری از ورود گردشگران به سواحل به گونه‌ای بوده است که از اواخر خرداد تا کنون، تعداد غرق شدگان کمتر از پنج نفر گزارش شده است.  

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، در تعطیلات هفته گذشته نیز، هیچ‌گونه موردی در خصوص غرق شدگی گردشگران در آب‌های استان گیلان، گزارش نشده است.

حیدری با اشاره به وجود ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و ۹ شهرستان ساحلی این استان، اذعان داشت: این طرح‌های سالم سازی هم اکنون به دلیل شیوع کرونا خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌دهند.

وی همچنین به وجود ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیر و خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی گردشگران بدون اطلاع از خطرات جدی شنا در این سواحل، در این مناطق نسبت به شنا کردن اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول در استانداری گیلان همچنین از استقرار ۴۵۰ نفر ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان گیلان خبر داد و بیان داشت: با توجه به گستردگی نوار ساحلی استان، احتمال ورود گردشگران به دریا وجود دارد که امیدواریم با استقرار این میزان ناجی از ورود گردشگران به دریا جلوگیری شود.

حیدری با اشاره به افزایش احتمال شیوع کرونا برای گردشگرانی که در آب‌های ساحلی اقدام به شنا می‌کنند، از گردشگران خواست به صورت جدی از شنا کردن در آب‌های استان گیلان به ویژه حضور در مناطق خطرآفرین جهت شنا خودداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار