۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

ساخت دو سد برای جلوگیری از پیشروی آب خلیج فارس در آبادان و خرمشهر

استاندار خوزستان گفت: ساخت دو سد برای جلوگیری از پیشروی آب خلیج فارس در آبادان و خرمشهر مصوب شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۸۰
ساخت دو سد برای جلوگیری از پیشروی آب خلیج فارس در آبادان و خرمشهر
 
قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با ساخت سد‌های مارد و چوئبده در کارون و آبراه بهمنشیر از پیشروی آب خلیج فارس در زمان مد دریا جلوگیری و از خروج آب شیرین به سمت دریا نیز پیشگیری خواهد شد.

وی گفت: با ساخت این دو سد از میزان شوری آب کارون و بهمنشیر که نقش مهمی در تامین آب شرب خرمشهر و آبادان و نخیلات حاشیه کارون و بهمنشیر دارند کاسته خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای ساخت سد‌های مارد و چوئبده در آبادان و خرمشهر اعتبار ویژه‌ای از سوی دولت اختصاص یافته است افزود: به زودی این اعتبار ابلاغ و پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با ابراز نگرانی از احتمال بروز مشکل در ماه‌های پیشِ رو برای تامین پایدار آب شرب و کشاورزی شهر‌های خرمشهر و آبادان گفت: تلاش‌ها برای پایداری آب در شهر‌های ساحلی خوزستان متمرکز شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به خشکسالی و تنش آبی شدید در شهر‌های ساحلی خوزستان اظهار داشت: به زودی چندین دستگاه آب شیرین کن در شهر‌های آبادان و خرمشهر راه اندازی خواهد شد تا مشکلات به حداقل برسد.

شهر‌های ساحلی خوزستان با شدیدترین و مرگبارترین خشکسالی و تنش آبی در ۵۰ سال اخیر روبه‌رو هستند.

مخاطرات ویروس کرونا، گرما و شرجی نفسگیر و طافت فرسا و کمبود آب، مشکلات زیادی برای ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان بوجود آورده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار