۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

افتتاح ۳۳ پروژه با ارزش  ۱۷ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی

فردا در هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۳۳ پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با فرمان رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۶
افتتاح ۳۳ پروژه با ارزش  ۱۷ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی
 
به گزارش مانا، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هفتمین دوره از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور؛ روز دوشنبه ۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

حمیدرضا مؤمنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشریح تعداد پروژه‌ها، اعتبار سرمایه گذاری و میزان اشتغال هر یک از مناطق آزاد تجاری ـ. صنعتی (ارس، قشم و کیش) که قرار است در این مراسم افتتاح شوند اظهار داشت: ۲۰ پروژه در منطقه آزاد ارس با اعتبار سرمایه گذاری ۹ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای  ۶۶۹  نفر، ۹ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار سرمایه گذاری ۶ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۲ نفر و ۴ پروژه در منطقه آزاد کیش با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای  ۷۸ نفر افتتاح می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: مجموع سرمایه گذاری‌های انجام شده در پروژه‌های آماده بهره برداری مناطق آزاد (ارس، قشم و کیش) ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال است که برای یک هزار و ۴۹ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.

در هفتمین دوره از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد تجاری ـ. صنعتی، «منطقه آزاد ارس» با طرح های؛ فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مدیا شتاب الکترونیک ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل و ۱۶ پروژه دیگر، «منطقه آزاد قشم» با طرح های؛ تعداد دو واحد آب شیرین کن و واحد تولید بخار، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید شناور، پروژه ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه و پنج پروژه دیگر و همچنین «منطقه آزاد کیش» با سه طرح واحد‌های آرایشی و بهداشتی‌های و واحد مونتاژ انواع لامپ و برد LED در این رویداد حضور دارد.

گفتنی است؛ در دوره اول (شهریور ۹۹) افتتاح طرح‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ ۵۸ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۳۱۲ نفر؛ در دوره دوم (دی ماه ۹۹) ۶۰ پروژه به ارزش سرمایه گذاری هشت هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۲۲۳  نفر؛ در دوره سوم (فروردین ۱۴۰۰) نیز ۳۹ طرح با سرمایه گذاری پنج هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای حدود چهار هزار و ۸۶۲ نفر، در دوره چهارم (اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با عید سعید فطر) ۹۴ پروژه به ارزش شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۹۴۳ نفر و در دوره پنجم (خردادماه ۱۴۰۰) بهره برداری و احداث ۱۰۲ پروژه به ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹ هزار و ۲۰۷ نفر و در دوره ششم (تیرماه ۱۴۰۰) نیز ۶۲ پروژه به ارزش سه هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان و اشتغال یک‌هزار و ۶۳۸ نفر به بهره برداری رسید.

در مجموع شش دوره گذشته از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال ۹۹ تاکنون، بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد شامل ۴۱۹ طرح و اشتغالزایی نزدیک به ۲۷ هزار نفر به بهره برداری رسید.

با احتساب برگزاری هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سرمایه گذاری‌های جدید در پروژه‌های افتتاح شده در مناطق آزاد تجاری ـ. صنعتی نزدیک به  ۱۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد شامل ۴۵۰ طرح و اشتغالزایی ۲۷ هزار و ۷۵۰ نفر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار