۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

افزایش نرخ وسایل و تجهیزات ناشی از بازیافت کشتی‌ها

بنگلادش با افزایش نرخ وسایل و تجهیزات به دست آمده از بازیافت کشتی‌ها به ازای ۶۰۰ دلار در هر تُن گوی سبقت را از رقبای پاکستانی و هندی ربود.
کد خبر: ۹۰۴۵۰
افزایش نرخ وسایل و تجهیزات ناشی از بازیافت کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، موسسه Global Maritime Services Ltd (GMS) بزرگترین خریدار کشتی، وسایل و تجهیزات بازیافت آن‌ها  اعلام کرد افزایش بی رویه نرخ  وسایل بازیافتی  توسط بنگلادش بازار این صنعت را از تعادل خارج کرد ه. است.

وی افزود: در پی این افزایش قیمت، پاکستان نیز اعلام کرد نسبت به افزایش قیمت  اقلام به دست آمده از کشتی‌ها اقدام خواهد کرد.

از سوی دیگر صنعت بازیافت هندوستان نیز اعلام کرد قصد دارد به زودی نسبت به افزایش نرخ  وسایل بازیافتی اقدام کند. این درحالی است که نرخ خرید کشتی‌های قابل اسکراپ  توسط این کشور‌ها تغییری نکرده است.

"نیکولاس اسنوهوم" رئیس رئیس تحقیقات و فلزات اساسی  در بخش دریایی سنگاپور علت افزایش نرخ وسایل  بازیافت را ناشی از تقاضای شدید فولاد و سنگ آهن ذکر کرد و گفت: قیمت سنگ‌آهن به ازای هر تُن ۲۰۰ دلار افرایش یافته است همچنین افزایش قیمت فولاد باعث شده که برخی از تولید کنندگان  به بازار فولاد دستِ دوم روی بیاورند که همین کار باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

وی در پایان گفت: منطقی‌ترین شیوه در بازار صنعت بازیافت این است که به تبع افزایش تجهیزات کشتی، نرخ خرید کشتی‌های اسکراپی نیز افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار