۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

برگزاری همایش خاویار و صنایع وابسته به مناسبت روز خاویار ایرانی

سرپرست معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گفت: به مناسبت بزرگداشت روز خاویار ایرانی مطابق با ۱۸ جولای، ششمین همایش خاویار و صنایع وابسته، از صبح امروز در محل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شده است.
کد خبر: ۹۰۴۲۶
 
برگزاری همایش خاویار و صنایع وابسته به مناسبت روز خاویار ایرانی
دکتر عیسی گلشاهی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت روز خاویار ایرانی مطابق با ۱۸ جولای، ششمین همایش خاویار و صنایع وابسته، از صبح امروز در محل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شده است.

سرپرست معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران، بیان داشت: گرامیداشت روز خاویار ایرانی، رونمایی از تمبر یادبود، تولید ماهیان خاویاری در ایران و جهان، صادرات، بازار‌های هدف و چالش ها، مدیریت بهداشت بیماری و تغذیه از جمله محور‌های برگزاری همایش مذکور محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین استانداردسازی در صنعت خاویاری، تقلب، قاچاق خاویار و سایتس، خاویار، فرآوری و تضمین کیفیت و نیز سازمان کشور‌های صادرکننده خاویار از دیگر محور‌های ششمین همایش خاویار و صنایع وابسته است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در این همایش علاوه بر مسئولان سازمان شیلات ایران، نمایندگانی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فنّاوری ریاست جمهوری، سازمان دامپزشکی کشور، دانشگاه گیلان، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و ... حضور دارند.

گفتنی است، از سوی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر متشکل از نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر، ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی به تصویب رسیده است و این ممنوعیت هر ساله تمدید می‌شود.

با توجه به منع قانونی صید خاویار، طی سال‌های اخیر شاهد توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم که این امر هم اکنون منجر به تولید سالانه بیش از ۱۰ تن خاویار پرورشی  و صادرات آن به بازار‌های هدف شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار