۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

ورود سومین بخش از تجهیزات استراتژیک شرکت سرمایه گذار هندی به بندر شهید بهشتی چابهار

ورود سومین بخش از تجهیزات استراتژیک شرکت سرمایه گذار هندی به بندر شهید بهشتی چابهار
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود سومین بخش از تجهیزات استراتژیک شرکت سرمایه گذار هندی به بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۲
به گزارش مانا، حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اظهار کرد: کشتی حامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی از محل تعهدات قرارداد سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی، صبح یکشنبه ۶ تیرماه در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو‌ گرفت.
وی افزود: دو جرثقیل ساحلی از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات بندری به شمار می‌روند و به این ترتیب ارزش تجهیزات وارداتی در سه مرحله جمعاً به حدود ۲۴ میلیون دلار می‌رسد که تقریباً ۲۸درصد از تعهدات هند در زمینۀ استقرار تجهیزات در این بندر محقق شد‌.
شهدادی خاطر نشان کرد : پیش از این چهار دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ و ۱۴۰ تنی وارد بندر چابهار شده بود و با اضافه شدن این دو جرثقیل ظرفیت سالانه عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید بهشتی به سطح بسیار مطلوبی رسیده است. 
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای بندر چابهار بیان کرد: این بندر با وجود تجهیزات بندری پیشرفته و کارآمد، اسکله‌های با آبخور ۱۶ متر و پسکرانۀ وسیع، آمادگی پذیرش انواع کشتی‌های اقیانوس پیما از تمامی خطوط کشتیرانی را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار