۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

تست مثبت کرونای ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تست مثبت ابتلا به ویروس کرونای ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۲۱۰
تست مثبت ابتلا به کرونای ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان
 
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در هفته گذشته ۲۹۸ تست کرونایی برای خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان انجام شد که از این تعداد ۱۵۷ نفر هندی بودند و تست ۲۴ نفر از خدمه این کشتی‌ها مثبت بوده است.

وی گفت: برای انجام اقدامات پیشگیرانه، هم اکنون شش کشتی خارجی در بنادر خوزستان ایزوله هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کنترل مرز‌های دریایی استان خوزستان به منظور پیشگیری از ویروس کرونا به استان افزود: خدمه کشتی‌های ورودی به صورت مستمر و شبانه روزی، تحت آزمایش کرونا قرار می‌گیرند و در صورت سلامت همه خدمه کشتی، اجازه پهلوگیری داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار دارند از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست از تردد به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و بوشهر که به تازگی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند خودداری کنند.

دکتر ابول نژادیان افزود:هم اکنون همه خودرو‌های ورودی بوشهر به شهر‌های ساحلی خوزستان کنترل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیوع کرونای هندی یا دلتا بیان کرد: هنوز در استان‌های جنوبی و ساحلی بروز کرونای هندی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مانا، با وجود قرار گرفتن شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان در وضعیت زرد و نارنجی، فعالیت بنادر خوزستان با رعایت کامل و فراگیر پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی منظم محوطه ها، انبارها، تاسیسات بندری و اراضی پشتیبانی ادامه دارد.

استان خوزستان شش بندر تجاری، ویژه و آزاد فعال دارد. ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان حدود ۵۰ میلیون تن است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار