۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

هشدار دوباره سطح نارنجی هواشناسی در شهر‌های ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از هشدار دوباره سطح نارنجی هواشناسی در شهر‌های استان و بندری خوزستان به دنبال شدید گرمای سوزان و طاقت فرسا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۱۹۹
هشدار دوباره سطح نارنجی هواشناسی در شهر‌های ساحلی خوزستان
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماندگاری گرمای شدید و دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر توأم با شرجی از جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با وقوع این پدیده در مناطق ساحلی ماهشهر، بندر امام و هندیجان و آبادان، احتمال گرما زدگی وجود دارد.

سبزه زاری با اشاره به اینکه وقوع دمای ۵۰ درجه در این موقع از سال و احساس گرما به علت خشکسالی شدید کم سابقه است افزود: به علت تقویت سامانه پرفشار جنب حاره‌ای، طولانی شدن دما نیز تا ساعات بعد از ظهر ادامه می‌یابد.    

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای به شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان توصیه کرد ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، از تردد‌های غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند و آبیاری مزارع را اوایل صبح یا اوایل شب انجام دهند.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و استفاده از وسایلی همچون عینک آفتابی، کلاه و ماسک از دیگر توصیه‌های مدیریت بحران استانداری خوزستان به ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان بود.

به دنبال اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمال بروز آتش سوزی در شبکه توزیع و انتقال، برق مراکز درمانی و امدادرسانی در شهر‌های ساحلی خوزستان به حال آماده باش درآمدند.

شهر‌های ساحلی خوزستان در سال جاری با پدیده خشکسالی شدید و تنش آبی روبه رو هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار