۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

راه اندازی گردشگری در تالاب‌های منتخب ساحلی

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از همکاری این وزارتخانه با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور راه اندازی و توسعه گردشگری تالاب‌های ساحلی برای حفاظت پایدار از این منابع مهم زیست محیطی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵
راه اندازی گردشگری در تالاب‌های منتخب ساحلی
 
لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های مغفول در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی بهره‌ مندی از ظرفیت تالاب‌های ساحلی در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از همکاری این وزارتخانه با سازمان حفاظت محیط زیست به منظور راه اندازی و توسعه گردشگری تالاب‌های ساحلی جهت حفاظت پایدار از این منابع مهم زیست محیطی خبر داد.

شناسایی تالاب‌های ساحلی با قابلیت توریسم توسط مشاوران بین‌المللی

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تالاب‌های ساحلی که قابلیت تبدیل شدن به مرکز گردشگری را دارند توسط گروه مشاوران بین‌المللی شناسایی شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: نکتۀ مهم در بهره برداری گردشگری از تالاب‌ها، حفظ تناسب ظرفیت زیست محیطی منطقه با میزان حضور گردشگران است تا هیچ گونه آسیبی به محیط زیست تالاب وارد نشود.

اژدری تاکید کرد: تحقق این امر منوط به مشارکت جامعۀ محلی و نیز مدیریت صحیح در راستای توسعه توریسم تالاب‌های ساحلی است تا ضمن حفاظت محیط زیست، اقتصاد جامعه محلی نیز با حضور گردشگران رونق گیرد.

به گفته وی، بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست، بهره برداری از تالاب‌ها و استفاده آن در زمینه توریسم اگر به طور مناسبی صورت گیرد نه تنها آسیبی متوجه تالاب نخواهد کرد بلکه به حفاظت محیط زیست منطقه نیز می‌تواند کمک کند.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد رونق توریسم در تالاب‌های شناسایی شده توسط گروه مشاوران بین‌المللی در شمال و جنوب کشور و به دنبال آن بهره وری اقتصادی و حفاظت بیش از پیش از محیط زیست کشورمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار