۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

تاکید مجدد دبیر‌کل IMO بر کاهش ۴۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰

دبیرکل سازمان ملل در هفتاد و هفتمین کنفرانس مجازی کمیتۀ حفاظت از محیط زیست دریایی MEPC 76 اعلام کرد تمامی فعالان دریایی باید تلاش خود را به کار گیرند تا گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹
تاکید مجدد دبیر‌کل IMO بر کاهش ۴۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "کیتاک لیم" در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که تا ۱۷ ژوئن ادامه دارد خاطر نشان ساخت: تاکید بر کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اقدامی جاه طلبانه نیست بلکه هدایت مسیر هماهنگ شده جهانی در چهارچوب نظارتی قانون است.

وی افزود: در این راستا شکست یک گزینه نیست بلکه تلاش در جهت خود‌باوری است که من اطمینان کامل دارم که در صورت تعهد به توافقات توسط اعضای IMO اجرای کامل قانون  تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه IMO تنها مجمع جهانی برای جامعۀ حمل و نقل در راستای دستیابی به اهداف کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است یاد‌آور شد: اعضای IMO در مدت یک هفته‌ای که این کنفرانس مجازی ادامه دارد باید دیدگاه‌های خود را به منظور عملی کردن اهداف قانون IMO ۲۰۲۰  و پاک شدن محیط زیست از آلودگی‌ها اعلام کنند.

در پایان کنفرانس نیز  پیش‌نویس اصلاحاتی برای منع استفاده از سوخت مازوت سنگین توسط کشتی‌ها در آب‌های قطب شمال مورد بررسی قرار گرفته  همچنین پیش‌نویس اصلاحیه‌های کنوانسیون AFS به تایید اعضا خواهد رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار