۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

دو شهر بندری هندیجان و آبادان در ردیف گرم‌ترین نقاط جهان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به دنبال موج شدید گرما در مناطق ساحلی خوزستان، دو شهر بندری هندیجان و آبادان در ردیف گرم‌ترین نقاط جهان قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۵۶
دو شهر بندری هندیجان و آبادان در ردیف گرم‌ترین نقاط جهان
 
محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در شبانه روز گذشته هندیجان و آبادان با ثبت دمای ۵۰.۱ در ردیف چهارمین نقاط گرم جهان قرار گرفتند.

وی با بی‌سابقه خواندن چنین دمایی در این موقع از سال گفت: با تقویت سامانه مرکز پرفشار جنب حارّه‌ای در مناطق ساحلی خوزستان، وزش باد گرم جنوبی، گرمای داغ و سوزان در مناطق ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: مردم مناطق ساحلی خوزستان با اختلاف بسیار اندکی نسبت به دو شهر بندری هندیجان و آبادان روز‌های بسیار گرم و طاقت فرسایی را سپری می‌کنند.

سبزه زاری در ادامه افزود: در چند روز آینده مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی خواهد بود و در برخی نقاط وجود گرد وخاک محلی دور از انتظار نیست.

مدیریت بحران استانداری خوزستان ضمن هشدار به تداوم گرما در مناطق ساحلی و فراساحلی استان، بار دیگر از ساکنان شهر‌های جنوبی و ساحلی خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی و آن را مدیریت کنند.

به دنبال موج گرمای طاقت فرسا و بی‌سابقه، مصرف برق در شهر‌های ساحلی خوزستان رکورد زد.

شدت مصرف برق در شهر‌های ساحلی سبب قطعی برق در بسیاری از این مناطق شده است.

امسال خوزستان به خصوص مناطق ساحلی آن با خشکسالی بی‌سابقه رو به رو هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار