۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

راه اندازی بانک اطلاعات تجارت کانتینری با استفاده از هوش مصنوعی

بانک اطلاعات تجارت کانتینری یا شاخص جدید ارزیابی لحظه‌ای تجارت بین‌الملل کانتینر بر‌اساس داده‌های حمل و نقلی ۷۵ کشور با استفاده از هوش مصنوعی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷
راه اندازی بانک اطلاعات تجارت کانتینری با استفاده از هوش مصنوعی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این بانک اطلاعات که توسط مؤسسه Kiel Institute راه‌اندازی شده شاخص‌های واردات و صادرات کانتینر‌ی در ۷۵ کشور جهان  را به صورت لحظه‌ای ثبت و سپس مورد بررسی قرار داده و ضمن تجزیه و تحلیل، آمار‌های مربوطه را در سوم و بیستم هر ماه به روز کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

ناگفته نماند شرکت‌ها و افراد پس از عضویت می‌توانند به تمام معادلات تجارت کانتینری این مؤسسه دسترسی داشته باشند. در واقع فرد می‌تواند در هر لحظه از جزئیات حمل و نقل کانتینری مطلع شوند.

بر این اساس کلیۀ داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی از نظر زمان حرکت کشتی، مسیر‌های عبوری، میزان کالا، تعداد کانتینرها، ارزش واقعی کالا، مبدأ و مقصد صادرات و واردات، محلی که کشتی در همان لحظه در آنجا تردد می‌کند، تجزیه و تحلیل می‌شود. البته آمار‌های خام  در صورت درخواست افراد بدون معطلی برای آنان ارسال می‌شود.

در این شاخص جدید که در ماه می‌ راه‌اندازی شده کشتی‌های ورودی و خروجی در ۵۰۰ بندر جهان ثبت می‌گردد همچنین تحرکات کشتی‌ها در ۱۰۰ منطقه دریایی نیز رصد می‌شود که در صورت بروز کوچکترین حادثه‌ای تمامی شرکت‌های عضو این مؤسسه از آن آگاه می‌شوند.

شاخص تجارت Kiel همچنین رکود یا افزایش صادرات برای کشور‌های اتحادیه اروپا، آمریکا و چین را  مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در گزارش موسسه Kiel آمده است تجزیه و تحلیل‌های اولیه ماه می‌ نشان می‌دهد تقاضا برای کشتی‌های کانتینری در حال حاضر بیش از میزان عرضه است که باعث افزایش قیمت حمل و نقل کالا‌های کانتینری می‌شود.

در پایان گزارش این مؤسسه آمده است شاخص‌هایی که توسط این مؤسسه تهیه می‌شود تمامی صاحبان کالا را ترغیب می‌کند تا به مرور از داده‌های آن بهره لازم را ببرند، زیرا شاخص‌ها نشان می‌دهد کالا‌ها بیشتر به کدام نقطه ارسال می‌شود و کمبود کالا‌ها در کدام بنادر وجود دارد.

همچنین محاسبات اطلاعات کشتی‌های کانتینری که تحت پوشش این مؤسسه قرار می‌گیرند قابل ارسال به تمامی مراکز اقتصادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار