۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

احداث پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری سازگار با محیط زیست در بندر والنسیا

بزرگترین ترمینال کانتینری عاری از هرگونه آلودگی با هدف کاهش ۹۸ درصدی میزان انتشار کربن با هزینه 1.5 میلیارد یورو در بندر والنسیا‌ی اسپانیا احداث می‌شود که کارشناسان اتحادیه اروپا از آن به عنوان مدرن‌ترین و پایدارترین ترمینال جهان یاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۹۹۳
احداث پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری سازگار با محیط زیست در بندر والنسیا
به  گزارش گروه بین‌الملل مانا بر اساس گزارش ادارۀ بندر والنسیا زیرساخت‌های زیست محیطی، تخلیه و بارگیری، تامین برق و جرثقیل‌ها، ماشین‌آلات جابه‌جا کننده کانتینر در این ترمینال  به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که انتشار CO۲ را به حداقل  می‌رسانند.

با بهره‌برداری از ترمینال عاری از دود و آلودگی در بندر والنسیا ۴۴ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود علاوه بر این تا سال ۲۰۲۵ نیز ۴۳ هزار دیگر ایجاد خواهد شد و ظرفیت جابه‌جایی سالانه کانتینر از طریق راه آهن به ۳۰۵ هزار TEU  کانتینر می‌رسد.

این گزارش حاکی است کلیات طرح احداث این ترمینال به کمیسیون پارلمان اروپا ارائه شده که کارشناسان ضمن تایید آن هیچ نشانه‌ای از نقض احتمالی قوانین زیست محیطی در این طرح را شناسای نکرده‌اند.

شرکت تیل وابسته به گروه MSC در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد و قصد دارد بلند پروازانه‌ترین پروژۀ راه‌آهن برقی در داخل این بندر را به اجرا در‌آورد. قرار است پنج خط ریلی کانتینر‌ها را وارد و یا از آن خارج کند. ناگفته نماند تمامی فرآیند‌های این ترمینال بر اساس فنّاوری‌های جدید انجام می‌شود.

احداث این ترمینال به عنوان یک نیروی محرکه برای اقتصاد اسپانیا محسوب می‌شود که سرمایه گذاری اولیه آن حدود ۱.۵ میلیارد یورو خواهد بود.

پیش بینی شده است تا سال ۲۰۵۰ میزان افرادی که تحت پوشش خدمات این بندر قرار می‌گیرند به ۴۰۰ میلیون نفر برسد با بهره برداری از این ترمینال در سال ۲۰۳۰، تاثیر اقتصادی بندر بر اقتصاد اسپانیا بیش از ۲.۲۷ درصد خواهد بود.

بر اساس پیش بینی کارشناسان هر یک یورو سرمایه گذاری در تجهیزات ترمینال جدید والنسیا در کل بخش‌های اقتصادی ۱.۵۶ یورو تاثیر خود را خواهد گذاشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار