۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

ازسرگیری تکثیر بچه میگو در بندر چوئبده آبادان پس از سه سال

مدیر کل شیلات خوزستان، از آغاز فعالیت تولید و تکثیر بچه میگو در مراکز تکثیر میگو مجتمع بندر چوئبده آبادان پس از سه سال رکود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۹۸۶
ازسرگیری تکثیر بچه میگو در بندر چوئبده آبادان پس از سه سال
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عملیات خروج پست لارو با نظارت رئیس اداره توسعه میگو و آبزیان دریایی استان، کارشناسان شیلات و دامپزشکی انجام شد.

وی گفت: در اولین مرحله تعداد ۵۵۰ هزار قطعه پست لارو (بچه میگو) پس از انجام تست‌های کنترل کیفی و تایید صحت سلامت، با هدف ذخیره سازی در یکی از مزارع مجتمع چوئبده آبادان خارج شده و با موفقیت در استخر‌های پرورشی ذخیره سازی شدند.

ابوعلی بیان کرد: فصل تکثیر میگوی وانامی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و امیدواریم در سال جاری، بالغ بر ۲۰ میلیون قطعه بچه میگو از مراکز تکثیر استان تولید شده و برای ادامه پرورش به مزارع پرورش میگو در استان تحویل داده شود.

مزارع پرورش میگو در چوئبده آبادان در اوایل دهه ۷۰ با سرمایه گذاری ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال در اراضی شوره زار و لب شور چوئبده راه اندازی شد.

مزارع پرورش میگو در اوایل دهه ۸۰ با بروز بیماری ویروس "لکه سفید" قرنطینه و سپس آهک پاشی شدند.

با وجود ازسرگیری فعالیت مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده، ولی بسیاری از پرورش دهندگان میگو به علت احتمال بروز مخاطرات و شیوع بیماری لکه سفید و بدهی بانکی نتوانستند فعالیت خود را ازسر بگیرند.

در سال‌های اخیر پرورش میگوی "وانامی" به صورت محدود توسط بخشی از پرورش دهندگان در چوئبده انجام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار