۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

40 کانتینر میگوی بوشهر در کشتی MV X-Press Pearl سوخت

محموله آبزیان و میگوی صادراتی استان بوشهر به مقصد چین در آتش سوزی کشتی MV X-Press Pearl از بین رفت.
کد خبر: ۸۹۹۸۰

40 کانتینر میگوی بوشهر در کشتی MV X-Press Pearl سوخت

به گزارش مانا، رئیس انجمن صادرکنندگان آبزیان بوشهر با تایید این خبر گفت: به علت ملاحظات موجود در شفاف سازي آمار دقيق صادرات شركت ها، هنوز ميزان دقیق خسارت وارده به شركت ها و صادركنندگان هم استاني قطعی نشده، ولي برآوردها حکایت از آن دارد كه بالغ بر ٤٠ كانتينر يخچالي به ارزش ميانگين هرکدام پنج ميليون دلار متعلق به صادركنندگان آبزيان بوشهري در این حادثه ازبین رفته است.
حسین زارعی ادامه داد: به دلیل تحریم ها، با توجه به عدم پوشش بيمه‌اي و تعهدنامه‌هايي كه صادركنندگان باید در ابتداي بارگيري به شركت هاي كشتيراني انجام دهند، به نظر می رسد كه علاوه بر خسارت اصل بار، خسارت كانتينرهاي خالي هم متوجه صاحبان كالا است.
زارعی درباره ابعاد این حادثه بیان کرد: اين محموله ها كه تعداد زيادي از آن متعلق به كارخانجات و صادركنندگان بوشهري بود، پس از بارگيري از مبداء بندرعباس به جبل علي (دوبي) و پس از آن با كشتي پرچم سنگاپور به بندر هزيزه (هندوستان) رفت و قرار بود از بندر كلومبو (سريلانكا) به بندر كلانگ (مالزي) تحويل و تخليه تا به چین ارسال شود که در نزدیکی سریلانکا دچار آتش سوزی شد.

وی با بیان اینکه علت بروز آتش سوزی، وقوع انفجار درون کشتی MV X-Press Pearl  بوده، گفت: در جریان این حادثه دو نفر مجروح شدند، ولی پس از تلاش هفت روزه برای خاموشی حریق، چیزی از محموله ها باقی نماند.
وی تصریح کرد: هر ساله صادرات آبزيان استانهاي جنوبي به چين بواسطه تحريم هاي كشتيراني با صرف هزينه‌هاي گزاف و بدون هيچگونه پوشش بيمه اي با كشتي هاي كانتينربر داراي پرچم کشورهای ديگر و بعضاً با توقف هاي طولاني در چند بندر بين راهي انجام مي گيرد که یکی از عواقب آن مشابه حادثه اخیر و از دست رفتن سرمایه صادرکنندگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار