۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

‌تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران

‌تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران
ظهر امروز آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸

به گزارش مانا، ظهر امروز با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی و مقامات نظامی و خانواده شهدا و جمعی از مردم آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر  دو شهید گمنام در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد. 

پیکر این شهدا روز گذشته از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس در میان استقبال مردم ولایت‌مدار این شهر وارد استان شده و سپس به امامزاده سید مظفر شد تا شب وداع با شهدا با حضور مردم برگزار شود. 

سپس در راستای متبرک کردن بنادر کشور و ترویج فرهنگ شهادت، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان نخستین بندر تجاری کشور میزبان این شهدای تازه تفحص شده شد تا در یادمان ابن مجتمع آیین تدفین برگزار شود. 

این شهدای گرانقدر دو جوان 18 و 20 ساله هستند که در عملیات‌های والفجر مقدماتی و بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فکه و شرق دجله تفحص شده است. 

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این آیین با استقبال از طرح تدفین شهدا در بنادر تجاری کشور اظهار داشت: برای جامعه دریانوردی کشور مایه مباهات است که بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور میزبان پیکر مطهر شهدا باشند.

وی افزود: اگر امروز چرخ‌های اقتصادی کشور در حال چرخش هستند مدیون جان فشانی شهدا هستیم و وجود قبور شهدا در بنادر کشور یادآوری می‌کند امنیت و ثبات حاصل این جانفشانی بوده است.

محمد راستاد گفت: با شهدا عهد می‌بندیم همیشه به آرمان بلند این عزیزان پایبند بوده و برای اعتلای کشور تلاش کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار