۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

ورود گردشگری دریایی در سیاست کلی نظام و توسعه دریا محور

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ورود گردشگری دریایی به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های کلی نظام در راستای پیشبرد اهداف توسعه دریا محور در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۰
ورود گردشگری دریایی در سیاست کلی نظام و توسعه دریا محور
 
لیلا اژدری در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: با توجه به تدوین سیاست‌های کلی نظام در راستای توسعه دریا محور از سال ۹۸ اقدامات اساسی در راستای توسعه گردشگری دریایی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: پس از تدوین نهایی سند توسعه گردشگری دریایی و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری به عنوان سند بالا دستی، شاهد رونق صنعت گردشگری دریایی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود خلاء‌های فراوان برای توسعه گردشگری دریایی، بیان داشت: ایجاد فرآیند و ساز و کار‌های مشخص جهت اخذ مجوز‌های لازم جهت ایجاد تاسیسات گردشگری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله مهمترین مشکلات پیش روی این صنعت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اقدامات در راستای رفع این مشکل، تعامل با دستگاه‌های مختلف مرتبط با امور دریا از جمله سازمان بنادر و دریانوردی است تا بتوان با ایجاد راهکار‌های قانونی، مراحل اخذ مجوز برای سرمایه گذاران بخش خصوصی را تسهیل کرد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین از همکاری این وزارتخانه با سازمان‌های شیلات و محیط زیست جهت پیشبرد اهداف توسعه گردشگری دریایی خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت پروژه مذکور در راستای افزایش زیرساخت‌های گردشگری دریایی کشور، خاطرنشان ساخت: در این راستا ابتدا شیوه نامه صدور مجوز مراکز گردشگری دریایی تهیه و پس از انجام کارشناسی‌های تکمیلی در نهایت شیوه نامه تهیه شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: با ابلاغ شیوه نامه صدور مجوز مراکز گردشگری، سرمایه گذاران بخش خصوصی با مشکلات بسیار کمتری در صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات مورد نظر خود، مواجه خواهند بود.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت که تدوین شیوه‌نامه صدور مجوز مراکز گردشگری، نقش بسیار مهمی در توسعه بیش از پیش گردشگری دریایی و ساحلی شمال و جنوب کشور خواهد داشت.

وی همچنین به تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: با این اقدام، چگونگی ایجاد هر گونه تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی مشخص خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی موظفند با توجه به ضوابط ارائه شده به آن‌ها نسبت به ساخت مراکز گردشگری دریایی اقدام کنند.

به گفته مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، البته این ضوابط علاوه بر مراکز گردشگری دریایی، مراکز گردشگری آبی که در دریاچه‌های سد، رودخانه‌ها و ... نیز ایجاد می‌شوند نیز اعمال خواهد شد.

اژدری تاکید کرد: بدون شک تدوین ضوابط ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی، نقش بسیار مهمی در تسریع ایجاد مراکز گردشگری دریایی متناسب با استاندارد‌های روز دنیا خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار