۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

کاهش ۴۶ درصدی انتشار کربن توسط خط کشتیرانی مرسک

گروه مرسک اعلام کرد در حال حاضر میزان انتشار کربن توسط کشتی‌های این شرکت ۴۶ درصد کاهش یافته که در سال ۲۰۳۰ به ۶۰ درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۹۲۴
کاهش ۴۶ درصدی انتشار کربن توسط خط کشتیرانی مرسک
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Narin Phol" مدیر‌عامل آمریکای شمالی گروه مرسک با اشاره به این مطلب گفت: به منظور اجرای قانون  ۲۰۲۰ فرآیند کربن زدایی را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه جلوتر هستیم.

وی یاد‌آور شد: در سال ۲۰۲۳ اولین خط کشتیرانی با کشتی‌های  سبز را در اختیار خواهیم  داشت که این طرح از میزان پیش‌بینی اولیه هفت سال جلوتر خواهد بود.

"Narin Phol" با اشاره به اینکه ۲۰۰ مشتری بزرگ این شرکت اهداف جاه طلبانه مبتنی بر کربن زدایی برای زنجیره‌های تامین خود تعیین کرده‌اند یا در مرحله تنظیم هستند، خاطر نشان ساخت: درصددیم در یک رویکرد جامع تیمی متمرکز بر کربن زدایی را برای کلیه فعالیت‌ها و خدمات تشکیل دهیم که در این فرآیند برای دستیابی به یک هدف مشترک نیاز به همکاری زیادی داریم.

به گفتۀ وی همه کشتی‌های جدید متعلق به این گروه دارای فنّاوری سوخت دو‌گانه هستند که می‌تواند عملیات خنثی‌سازی کربن را با استفاده از روغن‌های استاندارد و سوخت کم مصرف به عنوان گزینه پشتیبان مورد استفاده قرار دهد.

وی در پایان گفت: از اهداف دیگر این گروه مشارکت با مشتریان به منظور ایجاد نوآوری در سراسر زنجیرۀ لجستیک و تامین کالا‌ست و در این ارتباط کربن زدایی در صدر فعالیت‌های این شرکت قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار