۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

ناوگان جهانی حمل و نقل دریایی کم‌کربن تشکیل می‌شود

۹ شرکت بزرگ حمل و نقل و صنایع دریایی هستۀ اولیه اتحادیه‌ای را تشکیل می‌دهند که در آینده به ناوگان جهانی حمل و نقل کم‌کربن منجر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۷
ناوگان جهانی حمل و نقل دریایی کم‌کربن تشکیل می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت‌های بزرگ حمل ونقل به منظور دستیابی به کربن صفر درصد و تبدیل شناور‌های موجود به سوخت کم کربن، انتقال فنّاوری و رعایت مسائل زیست محیطی اتحادیه را تشکیل می‌دهند.

 براساس این گزارش ارزیابی گزینه‌های تبدیل سوخت‌های فسیلی به کم کربن، سرمایه گذاری در تبدیل شناور‌ها‌ی موجود به شناور‌های با سوخت کم کربن و تحقق آرمان‌های قانون ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۵۰  از اهداف اولیه این اتحادیه است.

از شرکت‌هایی که قرار است در این اتحادیه سهیم باشند می‌توان از مرسک، MAN Energy Solutions، NYK Line، Total و ... نام برد.

در بیانیه‌ای که از سوی اتحادیۀ جدید التاسیس منتشر شده، آمده است شرکای این پروژه تصمیم دارند انواع سوخت شناور‌های کانتینری، فله و تانکر‌ها را از مازوت به سوخت‌های کم کربن LNG، LPG، آمونیاک، متانول و... تبدیل کنند.

اتحادیه قرار است کلیه پتانسیل‌های زیست محیطی را به منظور تغییر رویه‌های سنتی به فنّاوری‌های جدید در ارتباط و با سوخت کشتی‌ها به کار گیرد.

از سوی دیگر شرکای این اتحادیه متفق‌القول می‌شوند که با حذف مرز‌های کشور‌ها همه گونه همکاری را برای تحقق ایده‌ها و اهداف تعیین شده به کار گیرند. در واقع اتحادیه حد و مرزی برای هیچ شرکت و کشوری قائل نیست.

شایان ذکر است، AP Moller - Maersk، MAN Energy Solutions، Mitsubishi Heavy Industries، NYK Line، Seaspan Corporation و Total و شرکت‌های حمل و نقل و صنایع آمریکا در این اتحادیه حضور دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار