۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

توافق ۹۹ شرکت دریایی برای مبارزه با دزدی دریایی در خلیج گینه

۹۹ شرکت دریایی به منظور مبارزه با حملات دزدان دریایی در خلیج گینه توافقنامه‌ای را در نیجریه به امضا رساندند.
کد خبر: ۸۹۸۹۱
توافق ۹۹ شرکت دریایی برای مبارزه با دزدی دریایی در خلیج گینه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در بیانیه‌ای که از سوی این شرکت‌ها به منظور ایجاد گروه ویژۀ مبارزه با دزدی دریایی صادر شده، آمده است متاسفانه در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۵ خدمه این شرکت‌ها ربوده شده که بیش از ۹۵ درصد این اتفاقات در خلیج گینه رخ داده است در این ارتباط این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند به منظور امن کردن خلیج گینه از وجود دزدان دریایی توافقنامه‌ای را به امضا برسانند.

در بیانیۀ ۹۹ شرکت دریایی آمده است امضا‌کنندگان این توافقنامه بر این باورند که از طریق عملیات ضد دزدی دریایی فعال می‌توان از دزدی دریایی بیشتر و آدم‌ربایی جلوگیری کرد. اطمینان داریم با گروه تاسیس شده می‌توانیم تا پایان سال ۲۰۲۳ تعداد حملات دزدان دریایی در خلیج گینه را تا ۸۰ درصد کاهش دهیم.

در ادامه این بیاینه آمده است انتظار داریم نیروی دریایی کشور‌هایی که شرکت‌ها به آن‌ها تعلق دارند به عنوان پشتیبان  در عملیات ضد دزدی دریایی مشارکت فعال داشته باشند.

این گزارش حاکی است با توجه به گسترش دزدی دریایی در خلیج گینه کمیتۀ ایمنی IMO نیز در وبیناری که از پنجم تا ۱۴ ماه می ۲۰۲۱ برگزار شد ضمن تجزیه و تحلیل این مسئله خواستار اقدامات عاجل برای جلوگیری از دزدی دریایی شد.

بر اساس این گزارش پس از انتشار خبر راه‌اندازی گروه ویژۀ مقابله با دزدان دریایی مؤسسه بیمکو از وجود چنین تشکلی استقبال کرده و اعلام کرد اگرچه ممکن است چند سال طول بکشد تا این شرکت‌ها بتوانند موضوع حملات دزدی دریایی در خلیج گینه را مدیریت کنند با این حال امیدواریم که به زودی به نتایج ثمر‌بخشی دست یابند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار