۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

تأکید IMO بر صدور گواهینامه‌های دیجیتالی برای دریانوردان

دیجیتالی کردن گواهینامه‌ها و اسناد دریانوردان در هفتمین جلسۀ کمیتۀ فرعی IMO که با حضور اعضای این سازمان با عنوان عناصر انسانی، آموزش و نگهداری به صورت مجازی در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد، مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۷۳

تأکید IMO بر صدور گواهینامه‌های دیجیتالی برای دریانوردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این جلسه موضوع اصلی که از سوی نمایندگان IMO مطرح و مورد تأیید اعضا قرار گرفت دیجیتالی شدن گواهینامه‌ها و اسناد دریانوردان در دوران کرونا بود‌.

بر اساس این گزارش علاوه بر آن در این جلسه تسهیل خدمات دریایی اجباری برای دریانوردان‌، توجه به کیفیت آموزش و چالش‌هایی که کنوانسیون STCW با آن روبه‌رو است مورد بررسی جامع قرار گرفت. نمایندگان IMO در این جلسه بازنگری در کنوانسیون جامع بین‌المللی استاندارد‌ها‌ی آموزش‌های دریایی‌، صدور گواهینامه دیجیتالی برای تمامی دریانوردان به ویژه خدمۀ شناورهای ماهی‌گیری به تصویب اعضا رسید.

یکی از نمایندگان IMO در این جلسه گفت: صدور گواهینامه‌های دیجیتالی که ‌در شرایط مهار ویروس کرونا جزء اولویت‌های صنعت حمل و نقل دریایی قرار دارد، پیامدهای مثبتی در بر خواهد داشت.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر برخی از خطوط کشتیرانی نسبت به این کار اقدام کرده‌اند اما IMO از این پس صدور گواهینامه دیجیتالی را به عنوان یک ضرورت در نظر می گیرد.

وی یادآور شد: این کمیته همچنین در مدت زمانی‌که کنفرانس ادامه داشت کار‌آمدترین روش‌های حمایت از دریانوردان را مورد بررسی قرار داد، زیرا عنصر انسانی همیشه برای IMO از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه اکثر اعضای IMO نیز با مباحث مطرح شده موافق بودند به ویژه همگی در زمینۀ  حل بحران تغییر خدمه متفق‌القول بودند‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار