۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست از تدوین برنامه  اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، منطقه آزاد چابهار و دانشگاه آزاد چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۵۵
تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی
 
داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا از تدوین برنامه ملی اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، منطقه آزاد چابهار و دانشگاه آزاد چابهار خبر داد.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، بیان داشت: با انجام این پروژه، مدیریت یکپارچه جهت حفاظت از لاک پشت‌های دریایی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان ساخت: دبیرخانه حفاظت از لاک پشت‌های دریایی خلیج فارس و دریای عمان در چابهار ایجاد شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: مدیریت یکپارچه سواحل در خصوص لاک پشت‌های ساحلی، همسان سازی و جلوگیری از موازی کاری‌ها جهت پایش گونه‌های در معرض خطر لاک پشت‌های دریایی از جمله مهمترین اهداف تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک پشت‌های دریایی محسوب می‌شود.

میرشکار تصریح کرد: همچنین مشارکت تمامی ذی‌نفعان در حفاظت از این گونۀ ارزشمند و در معرض خطر خلیج فارس و دریای عمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفتۀ وی، در طول نوار ساحلی خلیج فارس و دریای خزر انواع لاک پشت‌های دریایی از گونه‌های پوزه عقابی، سبز، چرمی، سرخ و زیتونی مشاهده می‌شوند، اما دو گونۀ پوزه عقابی و سبز در مقایسه با سایر گونه‌ها بسیار بیشتر در در سواحل خلیج فارس و دریای عمان دیده می‌شوند.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و در حال انجام بتوانیم در حفاظت از لاک پشت‌های دریایی خلیج فارس و دریای عمان بیش از پیش مؤثرعمل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار