۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

مخالفت مجمع نمایندگان خوزستان با تداوم انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تداوم انتقال آب رودخانه کارون به فلات مرکزی ایران مخالفت کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۶۷۸
مخالفت مجمع نمایندگان خوزستان با تداوم انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران
 
دکتر سیدکریم حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پیرو مصوبه دولت در خصوص تامین اعتبار برای انتقال آب کارون به استان‌های مرکزی، مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه‌ای اضطراری با رئیس مجلس شورای اسلامی مخالفت صریح خود را تداوم برنامه انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران اعلام داشتند.

وی گفت: در این جلسه هر ۱۸ نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگری جدی مصوبه یاد شده و لغو فوری آن شدند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: سه هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای ادامه عملیات پروژۀ انتقال آب کارون به فلات مرکزی اختصاص یافته است.

حسینی افزود: با تداوم انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران، استان خوزستان با چالش‌های زیادی برای تامین آب بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت روبه‌رو خواهد شد.

وی بر پیگیری توقف عملیات انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران با هدف احیای کارون و غلبه بر مشکل کم آبی در خوزستان تاکید کرد.

رودخانه کارون که زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و از مناطق مرکزی خوزستان عبور می‌کند در دهه‌های اخیر با چالش‌هایی همچون کاهش آورد آب، رسوب گذاری، کاهش عمق، شوری و آلودگی‌های زیست محیطی روبه‌رو بوده است.

پیش‌تر دوستداران محیط زیست و انجمن‌های مردم نهاد خوزستان با تشکیل زنجیری انسانی در سواحل کارون، مخالفت خود را با انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران اعلام کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار