۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

ورود چشمگیر گردشگران به جزیره قشم

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از رونق گردشگری جزیره قشم و ارائه تمام خدمات گردشگری به توریست‌های ورودی به این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۵۴
ورود چشمگیر گردشگران به جزیره قشم
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر شاهد رونق گردشگری در جزیره هستیم  و گردشگران زیادی از طریق هوایی یا دریایی به قشم وارد می‌شوند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: از سوی دیگر تمام خدمات گردشگری و تفریحی به گردشگران ورودی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: البته به دلیل شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور امسال در مقایسه با سال گذشته آمار گردشگران ورودی با کاهش همراه بوده است.

امری کاظمی بیان داشت: هر ساله شاهد ورود چشمگیر گردشگران به جزیره قشم از دی ماه هستیم و این آمار تا نوروز که پیک سفر به قشم محسوب می‌شود به اوج خود می‌رسد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: البته امسال در مورد نوروز، میزان ورود گردشگران به وضعیت بیماری کرونا و موج‌های همه‌گیری بستگی کامل دارد.

به گفته مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، اگر شرایط بیماری پایدار و یا کاهشی باشد، استقبال نوروزی گردشگران از جزیره قشم قابل پیش بینی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کنار هتل‌ها و هتل آپارتمان ظرفیت اقامت جزیره قشم را افزایش داده است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در نقاط مختلف جزیره قشم به ویژه نقاط توریستی و ساحلی به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

امری کاظمی در ادامه گفته‌های خود به وجود ۱۴ کمپ پارک ساحلی در جزیرۀ قشم اشاره کرد و بیان داشت: وجود این کمپ پارک‌ها شرایط مناسبی برای حضور گردشگران در جزیره فراهم می‌کند و ظرفیت اقامتی جزیره را افزایش داده است.

به گفته وی، گردشگران می‌توانند در این کمپ پارک ها‌ی ساحلی نسبت به برپایی کمپ و اقامت شبانه اقدام کنند چرا‌که تمام شرایط و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در این کمپ پارک‌ها فراهم شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: پارکینگ، محل مناسب برای برپایی کمپ، سرویس بهداشتی، حمام و نمازخانه از جمله امکانات ایجاد شده در کمپ پارک‌های ساحلی جزیره قشم است.

وی با اشاره به اینکه کمپ پارک‌های ساحلی بسیار مورد استقبال و توجه گردشگران قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی به جزیره وارد کمپ پارک‌های ساحلی می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا در داخل خیابان‌ها گردشگران نسبت به برپایی چادر اقدام نکنند و سیمای زشتی در سطح جزیره ایجاد نشود.

امری کاظمی اظهار امیدواری کرد: روند افزایشی ورود گردشگران به جزیره قشم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایداری روند کاهش بیماری کرونا در جزیره همچنان ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار