۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

بهسازی یکی از محور‌های ترانزیتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانودری خرمشهر از شروع عملیات بهسازی و تعریض یکی از اصلی‌ترین محور‌های ترانزیتی بندر خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۶۵۲
بهسازی یکی از محور‌های ترانزیتی در بندر خرمشهر
 
نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این طرح پل‌های اصلی خرمشهر که بیش از ۶۰ سال از احداث آن می‌گذرد، با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر بهسازی می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح تعریض و بهسازی پل‌های بندر خرمشهر با هدف گسترش عملیات بندری و افزایش میزان صادرات و واردات و تسهیل در تردد ماشین آلات و کامیون‌ها در یکی از اصلی‌ترین محور‌های های ترانزیتی بندر خرمشهر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: این طرح در دو بخش بهسازی و تعریض پل محور A. و همچنین تعریض و بهسازی پل‌هایی که نقش مهم در کنترل سیلاب‌های فصلی در محدوده بندر و سایر اراضی پایین دست دارد در راستای احیا و بهسازی پل‌ها و انهار موجود در بندر خرمشهر است.

اسعدی ابراز امیدواری کرد: با تداوم و تلاش‌های همه جانبه و پیشرفت‌های فیزیکی ایجاد شده این طرح تا پایان سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری شود.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام به عنوان سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

خرمشهر در منطقه آزاد واقع شده و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پُر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از بین رفت. بازسازی این بندر راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ تحمیلی شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار