۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سخنگوی گمرک:

مرزهای تجاری کشورمان با عراق باز هستند/ تردد مسافر دو هفته ممنوع

مرزهای تجاری کشورمان با عراق باز هستند/ تردد مسافر دو هفته ممنوع
سخنگوی گمرک اظهار داشت: بر اساس تصمیم هیئت وزیران عراق، تردد مسافر به این کشور به مدت دو هفته به این کشور ممنوع است، ولی تردد محموله‌های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرز‌های تجاری فعالند.
کد خبر: ۸۸۶۳۷
به گزارش مانا، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: با تصمیم هیئت وزیران عراق و اعلام هیئت گذرگاه‌های مرزی این کشور، با بروز موج جدید شیوع کووید ۱۹ و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر به این کشور به مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است.

وی افزود:، اما به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تردد کالا‌های تجاری و انتقال کالا از ایران به عراق به صورت ترانشیپمنت (جابه جایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون‌های عراقی در مرز)، جای نگرانی برای تجار نیست و فعلا انتقال کالا‌های صادراتی به عراق مانند گذشته انجام خواهد شد.

لطیفی در خصوص وضعیت مرز‌های با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: همه مرز‌های تجاری کشورمان در این منطقه از عراق نیز باز هستند و از ورود مسافران  به اقلیم کردستان عراق از ساعت ۲۴ دیروز تا ۲۶ دی ماه (۲۲ روز) ممانعت به عمل می‌آید.

سخنگوی گمرک افزود: کشور عراق باخرید  ۲۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۹۲۱ میلیون دلار، بعد از چین، دومین مقصد کالا‌های صادراتی ایران در ۹ ماهه امسال بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار