۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

رهاسازی دو برابری بچه ماهی در تالاب‌های خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی دو برابری بچه ماهی در تالاب‌های خوزستان نسبت به سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۶۳۵
رهاسازی دو برابری بچه ماهی در تالاب‌های خوزستان
 
به گزارش خبرنگار مانا، فتح الله ابوعلی در مراسم نمادین رهاسازی ۸۰ هزار بچه ماهی در تالاب شادگان افزود: امسال حدود ۱۳ میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب‌های استان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی بچه ماهی به صورت مشترک از سوی شیلات و محیط زیست در راستای بهبود وضع ذخایر آبزیان تالاب‌ها و تقویت درآمد صیادان محلی خوزستان صورت گرفت افزود: آبزی پروری در تالاب‌ها سبب تقویت بنیه اقتصادی ساکنان اطراف تالاب‌ها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه بچه ماهیان رها شده در تالاب شادگان از نوع بومی "بنی" بوده است افزود: این گونه ماهیان به لحاظ تغذیه‌ای و زیست محیطی ارزش زیادی دارند.

مدیرکل شیلات خوزستان ابراز امیدواری کرد با حفظ و حراست از منابع آبزی تالاب‌ها، تامین حقابه و جلوگیری از روش‌های صید غیرمجاز با کمک سایر دستگاه‌ها شاهد رشد تولید در استان باشیم.

دو تالاب بین المللی هورالعظیم و شادگان از منابع عظیم آبی خوزستان که نقش تعیین کننده‌ای در بهبود چرخه حیات و تعدیل آب و هوای استان دارند.

بارندگی‌های اخیر و ورود بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب روان آب به تالاب‌های خوزستان شرایط مناسبی برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بوجود آورده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار