۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

روز‌های پررونق گردشگری کیش در روز‌های کرونایی

با وجود شیوع کرونا در سراسر کشور، جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط توریستی کشور از رونق گردشگری قابل قبولی برخوردار است و انتظار می‌رود این روند افزایش ورود گردشگر به کیش تا نوروز ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۳۱
روز‌های پررونق گردشگری کیش در روز‌های کرونایی
 
رئیس جامعه هتلداران کیش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون به دلیل مساعد شدن شرایط آب و هوایی، گردشگری کیش رونق گرفته است و انتظار می‌رود از بهمن ماه تا نوروز همچون سال‌های گذشته به اوج خود خواهد رسید.

مسیح الله صفا با اشاره به اینکه کرونا در جزیره کیش وضعیت وخیمی ندارد، بیان داشت: به منظور حفظ سلامت کیش‌وندان و مراقبت از سلامتی گردشگران ورودی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش قوانینی وضع شده است.

رئیس جامعه هتلداران کیش ادامه داد: در این راستا از ورود خودرو به جزیره که در گذشته و قبل از شیوع کرونا از طریق لندینگ‌کرافت‌ها از مبدأ بندر چارک و بندر آفتاب به کیش وارد می‌شدند، جلوگیری به عمل آمده است.

وی در ادامه گفته‌های خود ادامه داد: علاوه بر این، هواپیما‌ها نیز با ۶۰ درصد ظرفیت خود مسافران را به جزیره کیش وارد می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: این امر تأثیر بسیار منفی در روند ورود گردشگران به جزیره داشته است.

صفا یادآور شد: گردشگران می‌توانند از طریق شناور‌های گردشگری و بدون خودرو از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش وارد شوند.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری تصریح کرد: هم اکنون رونق گردشگری در جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط توریستی کشور از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است.

به گفته وی، تمام خدمات گردشگری هم اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، به گردشگران ورودی به جزیره کیش ارائه می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر نرخ تمام واحد‌های خدمات دهنده گردشگری جزیره نظارت کامل دارد و با متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با انجام این نظارت‌ها و ثابت بودن قیمت‌های واحد‌های گردشگری، گردشگران با طیب خاطر می‌توانند به جزیره سفر کنند و سفر به جزیره را همواره در برنامه خود در طول سال جای دهند.

صفا در ادامه در خصوص وضعیت خدمات‌دهی هتل‌ها نیز گفت: نظارت بر عملکرد هتل‌ها و نرخ آن‌ها نیز توسط جامعه هتلداران کیش به طور مرتب انجام می‌شود؛ با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هتل‌ها سعی شده تا بهترین خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران ورودی به جزیره ارائه شود.

این مقام مسئول در جامعه هتلداران جزیره کیش با تاکید بر اینکه تمام هتل‌های کیش بهترین خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند، بیان داشت: گردشگران ورودی به جزیره می‌توانند با پرداخت مبلغی به هتل، از تور‌های گردشگری که توسط هتل‌ها دایر می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

صفا با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش به منظور رونق هر چه بیشتر گردشگری کیش اقدامات زیادی در دست انجام دارد، اظهار داشت: یکی از مهترین اهداف سازمان منطقه آزاد کیش به منظور توسعه گردشگری جزیره، چهار فصل کردن گردشگری در کیش است.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار