۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

ممنوعیت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر انگلیس

در پی بروز نوع جدیدی از کووید ۱۹ در انگلیس برخی از کشور‌های جهان بنادر خود را بر روی کشتی‌های این کشور مسدود کرده و اجازه نمی‌دهند کشتی‌های آن‌ها نیز به سمت آب‌های این کشور حرکت کنند.
کد خبر: ۸۸۶۱۱
ممنوعیت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر انگلیس
 
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری‌های معتبر جهانی بعضی از کشور‌ها به خصوص کشور‌های اروپایی  پرواز‌های هوایی و حمل کالا توسط حمل ونقل جاده‌ای را به مقصد انگلیس لغو کرده‌اند که همین موضوع  به بحران جدیدی در انگلیس آن هم در آستانه سال نو میلادی و زمان جدایی این کشور از اروپا دامن زده است.

در همین حال هلند در اقدام جدیدی  ورود کشتی‌های انگلیسی به بنادر این کشور و همچنین ورود کشتی‌های انگلیس به هلند و خروج کشتی‌ها به مقصد آن کشور از بنادر Rotterdam  و Ijmuiden  را ممنوع کرد.

"Cora van Nieuwenhuizen" وزیر زیرساخت و مدیریت آب هلند اعلام کرد: شهرداران Rotterdam  و Ijmuiden  موظف هستند نسبت به رعایت این اقدامِ کابینۀ دولت هلند اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی گفت: این اقدام در راستای شیوع ویروس جدید مسری کووید ۱۹ در انگلیس است که روز به روز در حال گسترش می‌باشد.

به گفتۀ وی این ممنوعیت مربوط به همۀ بنادر هلندی است که خدمات حمل و نقلی را به کشتی‌های انگلیسی ارائه می‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: این تصمیم به فوریت اتخاذ شده و بنادر باید در اولین فرصت نسبت به اجرای آن اقدامات لازم را به عمل آورند، زیرا با این تصمیم کشتی‌های تجاری و مسافری از رفتن به انگلیس و بالعکس باید خودداری کنند.

وی در پایان گفت: درصدد هستیم مسافران و یا خدمه‌ای که ظرف یک هفتۀ اخیر از انگلیس وارد هلند شده‌اند به قرنطینه با اقدامات شدید بهداشتی  انتقال دهیم.

سردرگمی و نگرانی در بنادر انگلیس

از سوی دیگر بر اساس گزارش‌های رسیده  پس از بروز نوع جدیدی از کووید ۱۹ سردرگمی در میان مقامات حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برند و ضربۀ مهلک این ویروس جدید را در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و همچنین آغاز سال جدید میلادی نوعی نحسی برای اقتصاد این کشور محسوب می‌کنند. زیرا در صورت اعمال محدودیت  ورود کشتی‌ها به بنادر، انگلیس باید در انتظار بحران جدید و حتی قحطی مواد‌غذایی و کالا‌های اساسی باشد.

از سوی دیگر دولت فرانسه نیز رفت و آمد کامیون به این کشور را در حال حاضر ممنوع اعلام کرده که همین کار باعث ازدحام کامیون‌ها در در بنادر انگلیس شده است.

اخبار رسیده حاکی است کانادا، هند و ژاپن ورود انواع و اقسام وسایل نقلیه به انگلیس را محدود کردند و کشور‌های دیگر نیز در حال تصمیم گیری به سر می‌برند در این میان با ایجاد محدودیت‌های ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر انگلیس مردم به شدت نگران تأمین مواد غذایی و کالا‌های اساسی هستند.

 به طور کلی کانادا، هند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد از جمله کشور‌هایی  هستند که پرواز‌های خود را از انگلیس و ورود و خروج  کشتی‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند. آمریکا نیز در صدد تصمیم گیری در مورد لغو  پرواز‌ها است.
ممنوعیت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر انگلیس
ارسال نظرات
آخرین اخبار