۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
در نشست با سفیر پاکستان در ایران مطرح شد؛

جابجایی کالا و مسافر بین بندر چابهار و بنادر کشور پاکستان

جابجایی کالا و مسافر بین بندر چابهار و بنادر کشور پاکستان
سفیر پاکستان در ایران گفت: ظرفیت‌های بی نظیر تجهیزاتی و زیرساختی که در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده است در توسعه تعاملات منطقه‌ای نقش بسزایی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۹۰

به گزارش مانا، رحیم حیات قریشی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران طی بازدید از بندر چابهار و برگزاری جلسه مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان پیشنهاد کرد تمامی زمینه‌های همکاری بین پاکستان و ایران در جلسه اقتصادی با حضور مسئولین مربوطه بررسی و تصمیم گیری شود.

وی با اظهار خرسندی از امکان انتقال کالا از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد کراچی ابراز امیدواری کرد: با تقویت تعاملات دو کشور این روند تداوم داشته باشد.

سفیر پاکستان در ایران ادامه داد: تصمیماتی در خصوص گسترش همکاری های امداد و نجات دریایی گرفته و تفاهم نامه ای تهیه شده که به زودی بین دو کشور امضا می شود.

وی گفت: در راستای راه اندازی خط مسافری دریایی نیر رایزنی هایی انجام شده است و مراحل تصویب مقررات فی مابین را طی می کند که امیدواریم به زودی بین دو کشور امضا و عملیاتی شود.

بندر چابهار؛ هاب پیوند دهندۀ بنادر منطقه

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تقویت پیوند کشورها و همکاری متقابل یکی از رسالت های بندر چابهار است، کشورهای مختلف بر اساس نیاز و منافع می توانند در این بندر بدون هیچ محدودیتی سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

وی با اشاره به تقارب فرهنگی واجتماعی با کشورهای منطقه، اضافه کرد: تمامی بنادر کشور ایران مکمل یکدیگر هستند
این مقام مسئول با طرح پیشنهاد اجرایی سازی مفاد موافقتنامه خواهر خواندگی بین بنادر گوادر و چابهار، اضافه کرد: در صدد هستیم بندر چابهار نیز به عنوان هاب پیوند دهنده بنادر منطقه مطرح شود که در این خصوص نیز تا حد زیادی موفق بوده‌ایم.

وی، ایجاد مراکز مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی بین سواحل غربی شهرستان چابهار و کشور پاکستان را در راستای ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر ضروری دانست.

آقایی با طرح پیشنهاد ایجاد تسهیلات لازم در زمینه توسعه گردشگری دریایی و جابه جایی مسافر دریایی بین بنادر گوادر و چابهار بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران در سفر به چابهار از زیرساخت ها، اسکله ها، تجهیزات و فرآیند تخلیه کالای اساسی در طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار