محمد علی حسن زاده در همایش معاونین بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: طی شش ماه گذشته و با عبور از تحریم ها، به جهت اتخاذ تصمیم ها و سیاست گذاری های مناسب در حوزه حمل و نقل دریایی، اکثر بنادر توانستند حوزه عملکردی خود را بازیابی کنند و برخی از بنادر مثل چابهار و امیرآباد، موفق شدند سهم بسیار بالایی از عملیات بندری را به خود اختصاص دهند.
وی با اشاره به حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی، خاطر نشان کرد: بندر امام خمینی با ثبت ۳۷ فروند کشتی در لنگرگاه، ۱۱ فروند کشتی در مسیر ورود به بندر و ۲۰ فروند کشتی در حال تخلیه و بارگیری، رکورد بی سابقه ای داشته است.
وی با بیان پیگیری لجستیک ریلی به عنوان یکی از برنامه های دارای اولویت در سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت های سازمان بنادر در حوزه ریل در دستور کار وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان بنادر با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور به خروج هرچه سریعتر کالا از بنادر تاکید دارد، اظهار داشت: تقریباً امروز همه اجماع دارند که سازمان بنادر به خروج کالا از بنادر و خالی بودن ظرفیت انبارش کالا اصرار دارد.
وی پروژه " اتصال خلیج فارس به دریای مدیترانه " را یکی از اقدمات موثر این معاونت در سال گذشته عنوان کرد و این پروژه را مبنای تصمیمات راهبردی در کشور دانست.
حسن زاده دربارۀ تازه ترین تصمیم پیرامون بنادر کوچک گفت: در خصوص بنادر کوچک پس از سال ها پیگیری و با مصوبۀ هیئت عامل سازمان بنادر، مدل قرارداد های واگذاری این بنادر به بخش خصوصی آماده اعلام عمومی است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد هشت درصدی عملیات بندری برای اولین بار پس از عبور از شوک تحریم های اقتصادی در بنادر کشور خبر داد و گفت: با بازیابی حجم تجارت در بنادر کشور، در حال حاضر روند تردد کشتی های تجاری به بنادر ایران، چه در بنادر شمال و چه بنادر جنوب، در وضعیت خوبی قرار دارد.