۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

تولید سالانه 8 میلیون تن زباله دریایی در اقیانوس ها

تولید سالانه 8 میلیون تن زباله دریایی در اقیانوس ها
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری این سازمان با فدارسیون نجات غریق و غواصی جهانی در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۹۰

پروین فرشچی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اخیراً نماینده فدارسیون جهانی نجات غریق و غواصی برای شرکت در یک سمینار بین المللی به ایران سفر کردند و از وجود این همه نیروی آموزش دیده غواصی در کشورمان اظهار خرسندی کردند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از همکاری این سازمان با فدارسیون نجات غریق وغواصی جهانی در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی خبر داد.

به گفته وی، این امر کمک شایانی به مدیریت محیط زیست دریایی در کنترل آلودگی ها و شناسایی گونه های جدید دریایی خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: همچنین این همکاری می تواند در امداد و نجات آبزیان نیز نقش موثری داشته باشد.

وی در ادامه گفته های خود از همکای سازمان حفاظت محیط زیست با فدارسیون نجات غریق و غواصی کشور خبر داد و بیان داشت: در این راستا به زودی تفاهم نامه رسمی نیز به امضا خواهد رسید.

فرشچی با اشاره به اینکه هم اکنون فدراسیون نجات غریق و غواصی در طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی دریای خزر در امر امداد ونجات فعالیت دارد، اظهار داشت:این فدارسیون می تواند به عنوان بازوی کمکی در زمینه های مختلف در معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عمل کند.

پاکسازی بستر ساحلی جزایر کیش و قشم

وی خاطرنشان ساخت: چندی پیش نخستین همکاری محیط زیست و فدارسیون نجات غریق و غواصی با پاکسازی آبهای ساحلی جزیره کیش آغاز شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: طی این عملیات 30 نفر غواص فعال در فدراسیون نجات غریق و غواصی، نیروی دریایی و معاونت محیط زیست دریایی نسبت به پاکسازی سواحل کیش اقدام کردند.

به گفته وی، طی این عملیات پاکسازی بستر آبهای ساحلی از انواع زباله های دریایی که بخش زیادی از آنها پلاستیک بود، انجام شد.

فرشچی یادآور شد: همچنین همزمان با پاکسازی بستر ساحلی آبهای کیش، این اقدام در جزیره قشم نیز انجام شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بر ضرورت اهمیت پاکسازی سواحل از زباله و پلاستیک و جلوگیری از ورود آنها به دریا تاکید کرد و نقش جامعه محلی و گردشگران را در این امر بسیار پررنگ عنوان کرد.

وجود 150 میلیون تن زباله دریایی در اقیانوس های جهان

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: ورود هرگونه زباله به دریاها و اقیانوس ها در گام نخست باعث آلوده شدن انسان ها به انواع بیماری ها و نیز مرگ و میر آبزیان خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: بنا بر اعلام گزارش های جهانی، سالانه هشت میلیون تن زباله به دریاها و اقیانوس های جهان وارد می شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه هم اکنون 150 میلیون زباله دریایی در کل اقیانوس های جهان وجود دارد، عنوان کرد: درصورتی که این مشکل برطرف نشود، طی 10 سال آینده با 250 میلیون تن زباله دریایی مواجه خواهیم بود.

فرشچی، اذعان داشت: بنابراین با توجه به ارقام ذکر شده در خصوص زباله های دریایی، می توان بر اهمیت ضرورت جلوگیری از ورود زباله ها از خشکی به دریاها بیش از پیش تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار