۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

بازدید کلانتری از تالاب هورالعظیم

دکترعیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تالاب هورالعظیم در غرب خوزستان بازدید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۳۷۳

به گزارش خبرنگار مانا ، کلانتری در این بازدید ،وضعیت زیست محیطی این تالاب را  با بارش های پاییزی امسال تا حدود زیادی مناسب توصیف کرد و گفت: اگر حقابه تالاب های خوزستان از سوی وزارت نیرو تامین شود، وضعیت زیست محیطی این تالاب بهتر از وضعیت کنونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی های پاییزی سبب خاموش شدن نیزارهای بخش عراقی تالاب هورالعظیم شدافزود: تصاویر و عکس های ماهواره ای نشان می دهد که حریق گسترده دراین تالاب کاملا خاموش شده است.

حریق در نیزارهای بخش عراقی تالاب هورالعظیم که از چهار ماه پیش شروع ودراین مدت عملیات هوایی برای خاموش شدن این آتش به جایی نرسید با بارش های پاییزی و ورود سیلاب به این تالاب حریق مهار شد.

کلانتری که بارها از عدم همکاری طرف عراقی برای مشارکت در مهار آتش در این تالاب انتقاد کرده بود، افزود:جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه مسئولیتی در قبال مهار آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم نداشت ولی ازهمه توانایی فنی خود برای غلبه بر حریق استفاده کرد.

دود ناشی از آتش سوزی این تالاب که از آن به عنوان ابربحران زیست محیطی نام برده می شد، بیش از نیمی از شهرهای استان بخصوص کلانشهر اهواز را درگیر خود کرده بود و آلودگی زیادی را بر این شهرها تحمیل کرد.

بارش های پاییزی در 50روز اخیر وضعیت تالاب شادگان درجنوب خوزستان را از وضعیت قرمز خارج کرده و پهنه های آبی این تالاب افزایش یافته است.

تداوم بارندگی ها ، برخی دیگر از تالاب کوچک استان از جمله تالاب ایذه را از وضعیت ناهنجار خارج کرد و هزاران پرنده مهاجر در این تالاب ها فرود آمد.

استان خوزستان در سال آبی گذشته با شدیدترین خشکسالی در 50سال اخیر رو برو بود و محیط زیست استان را در وضعیت بسیارشکننده ای قرار داده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار