۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

بیمکو از دو بند قانون 2020 پرده برداشت

بیمکو از دو بند قانون 2020 پرده برداشت
بیمکو دو بند قانونی را پیش از مهلت اجرایی شدن قانون 2020 در قالب یک بسته الحاقی به تصویب رساند. در این موارد ضمن اشاره به مسئولیت های مالکان و اجاره کنندگان کشتی، بیمکو از الزامات اجرایی در طول مدت گذار صحبت کرده است.
کد خبر: ۸۲۳۶۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، بیمکو دو بند از قانون 2020 را پیش از اجرایی شدن این قانون در زمینه انطباق کلی و دوره‌ گذار جهت اجرایی شدن در اوایل دسامبر 2018 تببین کرد.
بند قانونی تحت عنوان کنترل سولفور سوخت‌های دریایی در سطح جهان برای فعالین بخش اجاره زمانی توسط کمیته مستندسازی بیمکو در نشست روز 13 نوامبر 2018 در کپنهاگ تصویب شد.
رئیس این کمیته اعلام کرد: «بسیار مهم است که بندهای جدید پیش از اجرای قانون 2020 در یکم ژانویه آن سال، به خوبی مدنظر فعالین حوزه کشتیرانی قرار گیرد.»
وی اشاره کرد: بند کنترل سولفور سوخت‌های دریایی در سطح جهان برای فعالین بخش اجاره زمانی، به آن‌ها کمک می‌کند که به‌طور دقیق وارد عمل شوند و دستورات و مسئولیت‌های مالکان و اجاره کنندگان را با توجه به الزامات مربوط به محتوای سولفور ضمیمه ششم مارپول برآورده و اجرایی کنند.
در این بند قانونی آمده است که اجاره کنندگان باید سوختی را برای کشتی تأمین کنند که مطابق با الزامات، مشخصات و رده‌بندی‌های مارپول باشد. این بند جزء بندهای انطباق کلی محسوب می‌شود. این بند همچنین بیان می‌کند که اجاره‌کنندگان باید از تأمین‌کنندگان و اپراتورهای سوخت رسانی استفاده کنند که موافق مارپول هستند و کماکان مالکان کشتی جهت مدیریت سوخت مسئول خواهند بود.
بند دوم تصویب شده مربوط می‌شود به زمان گذار که از اواخر 2019 تا آغاز سال 2020 است. این دو بند به عنوان یک مجموعه مجزاء منتشر خواهد شد.
این بند بر روی همکاری بین مالکان و اجاره‌کنندگان برای حداقل کردن میزان استفاده از سوخت‌های غیرمنطبق از 31 دسامبر 2019 تأکید دارد و بیان می‌کند که هرگونه عدم انطباق باقی‌مانده پس از یکم ژانویه 2020 باید برطرف شود و به هیچ عنوان به بعد از تاریخ یکم مارس 2020 کشیده نشود. این بند قانونی همچنین بر لزوم برطرف کردن عدم انطباق‌ها با هزینه‌ اجاره کنندگان تأکید می‌کند و در عین حال پاکسازی مخزن سوخت را بر عهده مالکان کشتی می‌داند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار