۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

بازار شناورهای افراماکس تکانی در بورس بالتیک خورد

بازار شناورهای افراماکس تکانی در بورس بالتیک خورد
چارترها توانستند در هفته گذشته به موجب افت میزان تقاضا در خلیج خاورمیانه، فشار کمتری را متحمل شوند که به دنبال آن نرخ حمل و نقل با افت همراه شد.
کد خبر: ۸۱۳۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت نفت ملی فراساحل چین در هفته گذشته ۲۷۰ هزار تن متریک نفت را جابه جا کرد و به WS را به ۴۷ رساند چراکه در مجموع میزان تقاضا کم بود و چارترها توانستند با دردست نگاه داشتن بازار نرخ حمل و نقل با شناور‌های حمل تانکر به استثنای افراماکس را در بورس بالتیک کاهش دهند. 
بر اساس این گزارش، نرخ حمل و نقل از آفریقای غربی به چین ۲.۵ واحد افت کرد و شرکت چینی ۲۶۰ هزار تن متریک را با WS ۴۹.۷۵ را در بورس ثبت کرد. در خلیج آمریکا نیز، ۴.۲ میلیون دلار به چارترهای کره جنوبی پرداخت شد و افت ۲۴۵ هزار دلاری را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تجربه کرد. افزون برآن، میزان دریافتی چارترهای چین نیز به چهار میلیون و ۶۵۰ هزار دلار رسید.
 
بازار شناورهای افراماکس تکانی در بورس بالتیک خورد

در این میان نرخ حمل و نقل شناور‌های سوئزماکس برای تجارت ۱۳۵ هزار تن متریک از دریای سیاه و مدیترانه در رقم WS۸۵ ثابت ماند. میزان جابه جایی بار به کره نیز دو میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بسته شد. در دریای مدیترانه، میزان جابه جایی‌ها به ۱۳۵ تن متریک و ارزش دو میلیون دلار رسید. نیجریه نیز فشار ناشی از افت نرخ حمل و نقل را در هفته گذشته تجربه کرد و برای جابه جایی بار به اسپانیا در رقم WS۷۰ ثابت ماند.
هفته گذشته به طور هیجان انگیزی برای بازار شناور‌های افراماکس تغییر کرد و لیبی اعلام کرد که حجم زیادی بار زودتر از موعد مقرر به مبدا رسیده است. دو لنگرگاه لیبی تا ۲۳ ماه جاری توقف عملیات دارند که این امر تاخیراتی را در تعیین لیست تناژ به همراه دارد، اما در حال حاضر میزان کرایه حمل و نقل برای این شناور‌ها به WS ۱۲۵ رسیده است که خبر از افزایش ۴۵ واحدی آن در مقایسه با دو هفته گذشته می‌دهد. میزان بارگیری در لیبی در رقم WS۱۳۵ ثابت ماند و از ۱۴۷.۵ بالاتر نرفت. این درحالی است که دریای سیاه WS ۱۲۷.۵ را تجربه کرد. دریای بالتیک نیز در این میان شاهد رشد ۱۰ واحدی و رسیدن به WS۹۵ برای ۱۰۰ هزار تن متریک بار بود. در دریای شمال نیز داستان مشابهی حاکم بود و برای جابه جایی ۸۰ هزار تن متریک نرخ حمل و نقل با ۱۰ واحد جهش در بورس WS ۱۰۲.۵ را تجربه کرد.
نرخ حمل و نقل با شناور‌های افراماکس در دریای کارائیب و کرانه شرقی مکزیک افت ۱۰ واحدی را پشت سر گذاشت و به WS۱۰۲.۵ رسید. 
بازار تانکر حمل مشتقات نفتی تمیز نیز ۷۵ هزار تن متریک بار را از خلیج خاورمیانه به بازار ژاپن منتقل کرد و نرخ حمل و نقل را با رسیدن به WS ۱۰۵، پنج واحد افزایش داد. بازار حمل LR۱ بدون تغییر در WS ۱۲۰ باقی ماند. تجارت مشتقات نفتی تمیز در مسیر‌های قاره‌ای به موجب تقاضای ثابت راکد بود، اما لیست تناژ بهبود نسبی را تجربه کرد و به WS۱۰۰ رسید. بازار سفر‌های برگشتی شاهد جابه جایی ۳۸ هزار تن متریک بار بودند که بین WS ۸۷.۵ تا ۹۰ نوسان داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار