۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

افت شاخص بورس بالتیک برای دومین هفته متوالی

افت شاخص بورس بالتیک برای دومین هفته متوالی
شاخص اصلی نرخ حمل ونقل در بورس بالتیک برای شناور‌های حمل فله خشک بار دیگر و برای دومین هفته متوالی افت کرد.
کد خبر: ۸۰۸۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال افت نرخ حمل و نقل در تمامی قسمت ها، شاخص اصلی نرخ حمل و نقل در بورس بالتیک با افت همراه شد به گونه‌ای که شاخص کلی شناور‌های کیپ سایز، پاناماکس و سوپراماکس افت ۲.۹ درصدی را تجربه کرد و با ۳۲ واحد کاهش به یک هزار و ۷۷ واحد رسید. شاخص بورس برای نهمین روز متوالی افت کرد و از ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی بزرگترین کاهش هفته را در هفته گذشته از سرگذراند.
شاخص شناور‌های فله خشک کیپ سایز با افت ۱۵۶ واحد معادل ۱۰.۱ درصد روبرو شد و به یک هزار و ۳۹۵ واحد رسید که در مقایسه با ۱۷ آوریل سال جاری میلادی کمترین میزان است. میانگین درآمد روزانه برای شناور‌های کیپ سایز نیز که معمولا حمل بار بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن بار مانند سنگ آهن و زغال سنگ را برعهده دارند، ۶۷۱ دلار کاهش یافت و به ۱۱ هزار و ۱۷۷ دلار در روز رسید.
این گزارش ضمن اشاره به شاخص پاناماکس ادامه داد: شاخص این شناور‌ها با ۱۵ واحد افت برابر ۱.۲۴ درصد به یک هزار و ۱۸۷ واحد رسید. میانگین درآمد روزانه نیز برای این شناور‌ها که بار آن‌ها به طور معمول ۶۰ تا ۷۰ هزار تن زغال سنگ و غلات است با ۱۲۰ دلار کاهش به ۹ هزار و ۵۷۲ دلار رسید. در این میان نرخ شناور‌های سوپراماکس نیز با افت سه واحدی همراه شد و به یک هزار و ۷۱ واحد در هفته گذشته رسید.
برچسب ها: شاخص بالتیک بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار