۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

ستاد فرماندهی کل قوا؛ مجوز جذب 400 دریانورد را صادر کرد/پذیرفته شدگان کنکور سراسری در رشته دریانوردی از سربازی معاف می شوند

مجوز جذب 400 نفر دریانورد به منظور فعالیت در شرکت ها ی کشتیرانی از سوی ستاد فرماندهی کل قوا صادر شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۱۸۰
ستاد فرماندهی کل قوا؛ مجوز جذب 400 دریانورد را صادر کرد/پذیرفته شدگان کنکور سراسری در رشته دریانوردی از سربازی معاف می شوند
عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اعلام این مطلب گفت: به واسطه این موافقتنامه افرادی که در کنکور سراسری در رشته دریانوردی پذیرفته می شوند از سربازی معاف شده و طی یک تعهد 10 ساله می توانند در ناوگان کشتیرانی ، نفتکش و سازمان بنادر مشغول به فعالیت شوند.
محمد رضا غزال زاده در خصوص ماده 9 نظام وظیفه گفت: پیش از انقلاب اسلامی به دلیل نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به نیروی انسانی، ماده 9 نظام وظیفه وضع شد اما پس از انقلاب اسلامی و به دلیل نیاز شرکت ملی نفتکش ایران و سازمان بنادر و دریانوردی ماده 66 به ماده 9 نظام وظیفه اضافه شد به گونه ای که این دو سازمان نیز از این ماده منتفع شدند.
وی افزود: به دلیل مسائل تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی جذب نیروی دریانورد را کاهش داد به دنبال این موضوع ماده 66 و همزمان با آن ماده 9 نظام وظیفه حذف شد.
غزال زاده در ادامه اظهار داشت : با توجه به رفع تحریم ها فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشتر از گذشته خواهد شد بنابراین کمبود نیروی انسانی دریانورد باید جبران شود به همین منظور فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی طرح احیای ماده 9 نظام وظیفه را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و توانست ثابت کند که ماده 9 حذف نشده و آنچه حذف شده ماده 66 است .
وی خاطر نشان کرد : در حالیکه درصدد بودیم ماده 66 را مجددا احیا کنیم متاسفانه عده ای که به دنبال منفعت خود بودند عدم نیاز به ماده 66 را در ستاد کل قوا مطرح کرده و خواستار توافق جداگانه با ستاد کل قوا شده اند که در این توافقات قطعا مسائل مالی مطرح می شود .
وی گفت: ما قصد داریم ماده 66 نظام وظیفه را به صورت قانونی احیا کنیم تا کشتیرانی جمهوری اسلامی ، شرکت ملی نفتکش ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به نیاز مبرم کشتیرانی جمهوری اسلامی و سایر شرکت های کشتیرانی به دریانورد افزود: با توجه به اینکه تربیت و آموزش نیروی دریانورد حداقل چهار سال طول می کشد بنابراین پس جلسات بسیار توانستیم ستاد کل قوا را در خصوص نیاز مبرم و فوری کشتیرانی جمهوی اسلامی ایران ، ملی نفتکش ،سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت بهداشت به نیروی دریانورد قانع کنیم و موافقتنامه برای جذب 400 نفر را از ستاد کل قوا دریافت کنیم .
عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: این موافقتنامه یک سال اعتبار دارد و اگر ماده 9 و 66 نظام وظیفه در مجلس رای آورد کما فی السابق دریانوردان از سربازی معاف خواهند شد در غیر این صورت باید برای سال آینده با هماهنگی مجدد با ستاد کل قوا از این توافقنامه استفاده کنیم.
غزال زاده گفت: شرکت ها و سازمان نباید به صورت مستقل و توافقی اقدام کنند بلکه باید تلاش کنیم آنچه که به صورت قانونی در گذشته وجود داشته را مجددا احیا کنیم .
ارسال نظرات

نظرات کاربران

وحیدسبزیکاری Iran (Islamic Republic of) ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
0
0
نمیدونم
زانکو رحیمی Iran (Islamic Republic of) ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
0
0
من عاشق کار در نیروی دریایی هستم
آخرین اخبار