۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

سند توسعه شیلات گلستان تدوین می شود

رئیس اداره کل شیلات استان گلستان از تدوین سند توسعه شیلات استان توسط ستاد راهبری این اداره کل خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۴۹۲۹۴
سند توسعه شیلات گلستان تدوین می شود

به گزارش مانا، این ستاد با حضور "قدس علوی" مدیرکل شیلات، "حسینی" مشاور ریاست سازمان شیلات ایران، "عقیلی نژاد" مدیر امور ماهیان خاویاری، "امینی" رییس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی، نماینده دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و جمعی از کارشناسان اداره کل برگزار شد.
در این نشست مدیرکل شیلات گلستان با بیان اهداف تشکیل این ستاد، گفت: پتانسیل های تولیدی بالا در بخش شیلات، استفاده از تجربیات کارشناسان در بخش های مختلف شیلاتی و ارائه راه حل های منطقی جهت رفع موانع و مشکلات از عمده ترین عوامل شکل گیری این ستاد است. 
به گفته وی، سند جامع شیلات و سند توسعه شیلات باید با دقت بیشتری تدوین شود و بدین منظور این اسناد باید در ستاد راهبردی شیلات مورد بررسی قرار گیرد و اشکالات آن رفع شود.
به گفته وی، سند آمایش سرزمین که بالاترین برنامه توسعه استان است، نیز باید در این کارگروه مورد بازنگری قرار گیرد و در این سند 15 کاربری برای استان با 60 معیار رتبه بندی شده است که بعضی از این کاربری های مرتبط با شیلات است.
قدس علوی با بیان اینکه نقشه راه توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان نیز باید تدوین شود، تصریح کرد: با مطالعات جامعی که از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی انجام خواهد شد باید توسعه ماهیان خاویاری نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده درست از مواهب خدادادی مانند آب شور دریا و اراضی کم بازده و شرایط اقلیمی مناسب استان می توان زمینه اشتغال و درآمدزایی تعدادی زیادی از مردم را فراهم کرد.
در پایان این نشست مقرر شد نوع و تعداد کارگروه های تخصصی توسط ستاد مورد بررسی قرار گیرد و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی در مدت یک ماه نسبت به لایروبی کانال آبگیری قره سو اقدام کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار