۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

ضرورت استفاده ازسیستم های پرورشی کارا در شیلات

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی دارای استعدادها و پتانسیل های مستعد آبزی پروری فراوانی است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۴۹۲۹۱
ضرورت استفاده ازسیستم های پرورشی کارا در شیلات

به گزارش خبرنگار مانا؛ علی اوسط هاشمی در شورای توسعه و اشتغال استان گفت: توسعه آبزی پروری نقش مهمی در افزایش اشتغال و ارزآوری دارد.
وی بیان کرد: اجرای روش های نوین برای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف در استان و نیز توسعه صادرات آبزیان از دیگر برنامه های اولویت دار مدیریت شیلات و آبزیان در سالجاری است.
وی گفت: یکی از کمبودهای بخش آبزی پروری استان کمبود و یا نبود صنایع تبدیلی در این رابطه است که باید به این امر مهم توجه شود.
استاندار گفت: در مناطق ساحلی می توان با راه اندازی پرورش انواع آبزیان در ایجاد اشتغال مردم ساحل نشین سهیم شویم.
هاشمی تاکید کرد: راه اندازی پرورش میگو در مناطق ساحلی چابهار به واسطه ارزش بالای این محصول و فرصتهای صادراتی، منجر به توسعه این مناطق را فراهم خواهد آورد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای افزایش آبزی پروری، بهره گیری از سیستم های پرورشی کارا برای افزایش بهره وری تولید در سطوح فعلی ضروری است افزود : توسعه و گسترش سطوح جدید زیر کشت در مناطق ساحلی که از پتانسیل بالقوه مناسبی در این زمینه برخوردارهستند مورد توجه قرار گیرد..

ارسال نظرات
آخرین اخبار