۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲

بزرگترین پایانه نفتی ایران در خارگ تجهیز شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تجهیز بزرگترین پایانه نفتی کشور و خاورمیانه در خارگ به سیستم راهبردی و مهم اختلاط نفت خام خبر داد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۴۹۲۸۶
بزرگترین پایانه نفتی ایران در خارگ تجهیز شد

به گزارش خبرنگار مانا از خارگ، سیدپیروز موسوی با بیان این مطلب گفت : با اجرای قرارداد پروژه پژوهشی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سیستم پیوسته اختلاط نفت خام میان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت، بزرگترین پایانه نفتی کشور و خاورمیانه در خارگ به سیستم راهبردی و مهم اختلاط نفت خام مجهز شد.
موسوی با بیان اینکه پایانه‌های نفتی کشور به آخرین استانداردهای روز جهان تجهیز می‌شود افزود: با اجرای این پروژه و راه اندازی سیستم اختلاط نفت خام، علاوه بر دستیابی ایران به تکنولوژی اختلاط همزمان نفت خام، پایانه‌های نفتی کشور به آخرین استانداردهای روز جهان تجهیز می‌شود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: تکنولوژی اختلاط نفت خام با هدف متنوع سازی سبد صادراتی در بیشتر پایانه‌های صادراتی نفت خام دنیا استفاده می‌شود و با بهره برداری از این تکنولوژی، پایانه‌های صادراتی کشورمان به استانداردهای بین المللی نزدیکتر می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه زیرساختهای صادرات میعانات گازی پایتخت انرژی کشور بهبود یافت گفت: با پایان عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی SPM پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه زیرساختها و تجهیزات لازم برای بهبود روند صادرات میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی ارتقا یافت.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با بیان اینکه برای صرفه جویی منابع مالی، گوی شناور صادرات میعانات گازی تعمیرات اساسی شد گفت: عملیات تعمیرات اساسی و بازسازی SPM (گوی شناور) شماره یک عسلویه با تاکید بر صرفه جویی منابع مالی برای نخستین بار در کشور و با حمایت شرکت پایانه های نفتی ایران، توسط متخصصین داخلی انجام شد.
موسوی با بیان اینکه فناوری تعمیر و بازسازی گوی‌های شناور اکنون کاملا بومی شده افزود: ازاین فناوری به عنوان یک دانش و مهارت جدید می توان از قابلیتهای متخصصان ایرانی حتی برای صدور دانش فنی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت ذخیره سازی نفت خام 24 میلیون بشکه است افزود: ساخت چهار مخزن به ظرفیت یک میلیون بشکه در خارگ در دستور کار پایانه‌های نفتی ایران قرار گرفت که با بهره برداری از آنها، ظرفیت ذخیره سازی نفت به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه عملیات ساخت مخازن ذخیره نفت در خارگ بدست توانمندان صنعت نفت کشور پایان یافت گفت: با پایان ساخت چهار مخزن ذخیره نفت خام به ظرفیت چهار میلیون بشکه بدست متخصصان صنعت نفت کشور، عملیات پیش‌ر‌اه اندازی آن آغاز شد.
موسوی افزود: مراحل پیش راه اندازی این پروژه انجام شده است و بزودی مراسم بهره برداری رسمی آن با حضور مقامهای ارشد صنعت نفت برگزار می‌شود.
به گفته وی، شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان آخرین حلقه از زنجیره صادرات نفت خام فعالیت می‌کند و برای حفظ و توسعه صادرات، مشتری مداری و متنوع سازی سبد صادراتی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار