۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
مدیرکل گمرکات مازندران:

عملکرد گمرکات مازندران به زودی 2 برابر می شود

مدیرکل گمرکات استان مازندران با اشاره به پهلو گرفتن 370 کشتی در طول سال در بنادر مازندران، گفت: باتوجه به تغییر فضای تحریم و پایین تر بودن هزینه گمرک در این استان نسبت به جنوب کشور، پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک حجم فعالیت های گمرک 2 برابر شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۹۲۴۳
عملکرد گمرکات مازندران به زودی 2 برابر می شود
به گزارش مانا ابوالقاسم یوسفی نژاد در جریان بازدید استاندار مازندران از اداره کل گمرکات استان در نوشهر، با اشاره به اجرای دو برنامه اصولی، بسته حمایتی و اجرای سیستم جامع امور گمرکی ازسوی دولت تدبیر و امید، افزود: طرح بسته حمایتی با 20 بند درحال اجرا است. زمان در آن حذف شده و گمرکات در طول شبانه روز آماده ارائه تمامی امور صادراتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم جامع هوشمند امور گمرکی با بهره گیری از اینترنت، اسناد خود اظهاری تکمیل و به شکل الکترونیکی هزینه ها پرداخت و کالاها ترخیص خواهند شد که تا پایان شهریور ماه در تمامی بنادر مازندران این سیستم به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: از مزیت های اجرای این طرح کاهش چشمگیر زمان در اجرای مراحل، کاهش حضور فیزیکی افراد متقاضی و در نهایت جلوگیری از تخلفات احتمالی است.
یوسفی نژاد اظهار داشت: علی رغم فعالیت های خوب بنادر امیرآباد و فریدونکنار، به دلیل استقرار سیستم حمل و نقل قدیمی و انبارهای ناکافی و نبود راه دسترسی بندر نوشهر که در حال حاضر 60 هزار دستگاه کامیون کار بارگیری را انجام می دهند، باید تدابیر ویژه ای برای بهبود وضعیت موجود در نظر گرفته شود.
وی خواستار باز شدن هرچه زودتر مسیر کمربندی به بندر نوشهر به ویژه در ایامی که با حجم خودروهای مسافران , محدوده ترافیکی برای حرکت کامیون ها در نظرگرفته می شود، شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار